سرقت تنها 24 ساعت پس از آزادی

بیهوشی، تخصص سارق بود

زن سابقه‌داری که با آبمیوه مسموم، بانوان را بی‌هوش و اموالشان را سرقت می‌کرد، از سوی پلیس تهران دستگیر شد.
کد خبر: ۶۰۱۱۵۸

به گزارش پلیس آگاهی تهران، زمستان سال گذشته زنی با حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران از زنی به اتهام بی‌هوش کردن و سرقت اموالش شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد، شب حادثه هنگام خرید از یک مغازه شیرینی‌فروشی در منطقه مرزداران، زنی به وی نزدیک شده و درخواست کمک می‌کند.

شاکی پس از گفت‌و‌گو با زن غریبه، وقتی متوجه می‌شود او قادر به تامین هزینه درمان فرزندش نیست، برای کمک به این زن او را برای کار کردن به خانه‌اش می‌برد. زن غریبه به محض ورود، نظافت خانه‌اش را شروع می‌کند و نیم ساعت بعد آبمیوه‌ای را برای زن صاحبخانه ـ شاکی ـ می‌آورد که او به محض نوشیدن بی‌هوش می‌شود و دو روز بعد وقتی به هوش می‌آید، متوجه می‌شود کیف دستی‌اش حاوی سه میلیون تومان وجه نقد، گوشی تلفن همراه و گذرنامه‌اش، از سوی زن خدمتکار سرقت شده است.

با تشکیل پرونده‌ای در شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران و چهره‌نگاری رایانه‌ای از دزد فراری، جستجوی پلیس برای دستگیری او آغاز شد. در ادامه زن دیگری نیز با حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران، از زنی به اتهام بی‌هوش کردن و سرقت اموالش شکایت کرد.

 

کمکی که دردسرساز شد

در تحقیق از این شاکی نیز معلوم شد، روز حادثه با مشاهده زن جوانی که در خیابان منتظر تاکسی بوده، دلش به حال او سوخته و وی را سوار خودرو کرده که در میانه راه با آبمیوه‌ای که زن غریبه به وی داده، بی‌هوش شده و یک روز بعد در بیمارستان به هوش آمده و متوجه شده چند سکه طلا و سرویس طلای خواهرش به ارزش 20 میلیون تومان سرقت شده است.

با اطلاعاتی که این زن در اختیار پلیس قرار داد، معلوم شد تصویر دزد جوان با تصویر زن سارقی که در تعقیبش هستند، مطابقت دارد.

در حالی که تلاش گسترده ماموران برای دستگیری سارق فراری ادامه داشت، چند روز پیش زنی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و خبرداد زن سارقی را در خانه‌اش دستگیر کرده است. با دریافت این خبر ماموران کلانتری 140 باغ‌فیض با اعزام به خانه شاکی در غرب تهران، زن سارق را تحویل گرفته و همراه شاکی به کلانتری منتقل کردند.

در بازرسی از کیفی که همراه متهم بود، مدارک هویتی از جمله گذرنامه و کارت ملی چند شهروند تهرانی کشف و در استعلام از سامانه پلیس معلوم شد این مدارک متعلق به افرادی بوده که زن سارق آنها را بی‌هوش و اموالشان را سرقت کرده است.

به این ترتیب مشخص شد، این زن همان متهمی است که ماموران در تعقیب وی هستند که زن سارق به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران منتقل شد. با بررسی سوابق متهم معلوم شد او سابقه‌دار بوده و چند بار به اتهام سرقت به زندان افتاده است.

 

اعتراف متهم

متهم در بازجویی به بی‌هوش کردن زنان و سرقت اموالشان اعتراف و عنوان کرد، همسرم معتاد بود و من نیز 9 سال پیش توسط او به هروئین و اعتیاد رو آوردم. چندی بعد از همسرم جدا شدم اما برای تهیه هزینه زندگی‌ام دست به دزدی زدم. ابتدا به عنوان خدمتکار در خانه مردم کار می‌کردم و با غفلت صاحبخانه‌ها اموالشان را می‌دزدیدم.

متهم اضافه کرد: سپس تصمیم گرفتم با فریب زنان که اغلب دارای خودرو بوده و ظاهری آراسته داشتند، اعتمادشان را جلب و از آنها درخواست کمک مالی کنم. با این ترفند آنها را با آبمیوه مسموم بی‌هوش و اموال و مدارکشان را سرقت می‌کردم. سرهنگ کارآگاه میرزکی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با اعتراف زن سارق، برای او قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از وی برای مشخص شدن دیگر جرایمش و کشف اموال و مدارک سرقتی ادامه دارد. چنانچه شهروندان تهرانی در دام این متهم گرفتار شده‌اند، می‌توانند با حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران در خیابان آزادی، خیابان زنجان شمالی از وی شکایت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها