کرباسیان: خارجی‌ها زودتر برای ورود به معادن ایران اقدام کنند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت‌های خارجی که زودتر برای اجرای طرح ها در ایران اقدام کنند، اولویت واگذاری خواهند داشت و سیاست ایمیدرو نیز حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری است.
کد خبر: ۶۰۰۸۱۸

به گزارش ایرنا، مهدی کرباسیان دیروز در مراسم امضای قرارداد ساخت کارخانه پنج میلیون تنی گندله‌سازی در منطقه سیرجان از سوی یک شرکت اروپایی(فنلاندی - آلمانی) اظهار کرد: شرکت اروپایی اتو تک که در شرایط سخت به ایران آمده و همکاری‌اش را با ما آغاز کرده از اهمیت لازم برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: ایران کشوری بزرگ و با سابقه‌ای کهن است و شرکت‌هایی که در شرایط سخت به کمک ملت ایران آمدند، در حافظه تاریخی آنها همواره ثبت و باقی خواهند ماند. رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) تاکید کرد: سیاست ایمیدرو حمایت از سرمایه‌گذاران شرکت‌های بخش خصوصی و بخش مردمی(سهامی عام) است.

وی، ضمن استقبال از سرمایه‌گذاران خارجی برای مشارکت در پروژه‌های معدنی و صنایع مربوط اظهار کرد: ایران امکانات زیادی در بخش فلزات آهنی و غیرآهنی دارد و از سرمایه‌گذاران خارجی در این خصوص دعوت می‌شود.

کرباسیان اضافه کرد: حضور شرکت‌های معتبر خارجی در سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌ها نقش موثری در پیشبرد اهداف این بخش دارد.

وی از طرح گندله‌سازی در سیرجان به عنوان یک برنامه مهم در آینده فولاد و معادن کشور یاد کرد و گفت: انتظار می‌رود طرح دیگر شرکت‌ها نیز با حمایت دولت و ایمیدرو به مورد اجرا گذاشته شود. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تلاش دولت ثبات قوانین و مقررات و تسهیل مشارکت پیمانکاران و سرمایه‌گذاران خارجی و عملیاتی کردن قراردادهاست.

وی با یادآوری تصویب 33 مرحله در تنظیم روابط تجاری در چارچوب مقررات مربوط، افزود: دولت حل مشکلات تولیدکنندگان و فعالان صنعت و معدن را در دستور کار خود دارد.

کرباسیان با بیان این‌که، دولت برطرف ساختن دغدغه اشتغال را به شکل جدی دنبال می‌کند، اظهار کرد: پروژه گندله‌سازی سیرجان امکان اشتغال مستقیم و غیرمستقیم 1800 نفر را فراهم می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها