انفجار، همچنان شیوه استخراج در ایران است

تجارت فیروزه‌ ایران به کام ترک‌ها

اولویت‌های جدید توسعه بخش معدن اعلام شد

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت با اعلام اولویت های مهم توسعه بخش معدن گفت: برای اینکه بخش معدن پس از ادغام وزارتخانه ها به حاشیه نرود باید اقدام عملی جدی صورت گیرد.
کد خبر: ۶۰۱۸۹۳
اولویت‌های جدید توسعه بخش معدن اعلام شد

سیدجعفر سرقینی مهم ترین برنامه‌های خود را برای توسعه بخش معدن اعلام کرد و گفت: اصلی‌ترین و اولین کاری که باید در بخش معدن صورت بگیرد، این است که با یک حرکت جهشی سعی کنیم بخش معدن همراه با سایر بخش‌های اقتصاد رو به جلو حرکت کند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت در مراسمی با حضور کارکنان معاونت امور معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه  باید راه را برای توسعه بخش معدن هموار کرد اظهار داشت: به رغم اینکه فضای کسب و کار طی سال‌های اخیر چندان مطلوب نبوده اما اقدامات بزرگی در زمینه توسعه حوزه معدن انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ادغام وزارت معادن و فلزات و صنایع هم اشاره کرد و افزود: در آن زمان برای اینکه بخش معدن بعد از ادغام به حاشیه نرود اقدام به تاسیس سازمان توسعه معادن کردیم. از همین رو بعد از ادغام وزارت صنایع و معادن و بازرگانی برای اینکه بخش معدن به حاشیه نرود با کمک اهالی معدن باید یک اقدام عملی جدی انجام دهیم.

سرقینی ادامه داد: این اقدام عملی باید پس از بررسی‌های لازم و با کمک همه اهالی بخش معدن صورت بگیرد و خوشبختانه وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت هم برای این منظور اعلام آمادگی کرده است.
وی بابیان اینکه سهم معدن از تولید ناخالص ملی باید افزایش پیدا کند تصریح کرد: با یک برنامه ریزی مناسب برای کاهش هرچه بیشتر صادارت محصولات معدنی به صورت خام یا با ارزش افزوده پایین، خواهیم توانست سهم بخش معدن از تولید ناخالص داخلی را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم.

معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه از توسعه فعالیت‌ بخش خصوصی در معادن و صنایع معدنی به صورت جدی حمایت خواهد کرد اظهار داشت: بخش خصوصی هنوز کارهای بزرگ معدنی را در کشور شروع نکرده است. باید حمایت کنیم خصوصی‌ها نیز در بخش معدن دست بکارهای بزرگ بزنند.

وی افزود: در بحث حاکمیتی باید طرحی را ارایه کنیم تا توازن کافی در بخش‌های مختلف زنجیره تولید محصولات معدنی به خصوص فولاد ایجاد شود. سرقینی ابراز امیدواری کرد با تعریف سازو کاری مناسب زمینه حضور شرکت‌های بزرگ خارجی در بخش معدن کشور فراهم شود. شرکت‌های بزرگ داخلی و خارجی از اکتشاف معادن گرفته تا فرآوری محصولات معدنی می‌توانند به توسعه معادن کشور کمک کنند.

وجیه الله جعفری؛ معاون سابق امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت هم ضمن قدردانی از تلا‌ش‌ کلیه فعالان بخش معدن در سال‌های اخیر گفت: در این سال‌ها همواره تلاش کردیم بستر حرکتی ما در بخش معدن یک بستر توسعه ای‌ باشد چرا که عقیده داریم بخش معدن اهمیت فراوانی دارد و می تواند نقش زیادی در توسعه اقتصاد ملی ایفا کند.

وی با بیان اینکه طی این سال‌ها اقدامات فراوانی صورت گرفته است تاکید کرد: البته کارهای فروانی هم باقی مانده که باید انجام شود تا بخش معدن به جایگاه واقعی خود در اقتصاد کشور دست پیدا کند.

جعفری در پایان از وزرای سابق و جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت تقدیر و تشکر کرد و گفت: در این سال‌ها اگرچه سختی‌های فراوانی در مسیر توسعه بخش معدن کشیده‌ایم، اما دستیابی به هر موفقیتی در این بخش مسیر نمی‌شد مگر با همکاری و حرکت جمعی مجموعه همکاران ستادی، بخش خصوصی، بخش تخصصی و نهادهایی همچون خانه معدن که همواره درکنار تصمیم سازان و تصمیم‌گیران بخش معدن بوده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها