احداث اولین سایت گردشگری دریایی در مازندران
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران خبر داد:

احداث اولین سایت گردشگری دریایی در مازندران

احداث بندر خشک در شلمچه

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ‌با بیان اینکه تاکنون ۵۰ فروند مغروقه از کارون و ۶ فروند مغروقه از اروند خارج شده‌اند، گفت: قطعه زمینی به مساحت ۷۰۰ هکتار به منظور احداث «بندر خشک» در شلمچه جانمایی و تملک شده است.
کد خبر: ۶۰۰۴۱۹
احداث بندر خشک در شلمچه

به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و تقارن آن با هفته جهانی دریانوردی یاد و گرامی‌داشت خاطره یکصد شهید سازمان بنادر و دریانوردی‌، به تشریح اقدامات آن اداره کل در حوزه خارج سازی مغروقه‌ها از آبراه اروند و کارون پرداخت.

عادل دریس با اشاره به شناسایی بیش از 180 فروند مغروقه افزود: با تلاش کارشناسان بندر خرمشهر تاکنون تعداد 50 فروند مغروقه از کارون و 6 فروند مغروقه از اروند خارج سازی شده‌اند.

وی فرآیند شناورسازی مغروقه‌ در آبراه اروند و کارون را دو مقوله جدا از هم دانست و گفت‌: شناورسازی مغروقه‌ها و لایروبی در اروند به دلیل بین‌المللی بودن این آبراه شرایط خاص خود را دارد و برخی از اقدامات در آن باید از طریق وزارت امور خارجه و مبادی ذی‌ربط دنبال شود.

مدیر کل بندر خرمشهر به سرعت و دقت در شناورسازی اشاره کرد و ادامه داد‌: از ابتدای امسال تا کنون هفت فروند مغروقه شناورسازی و پیش بینی می‌شود، تا پایان سال به 17 فروند افزایش یابد.

دریس تصریح کرد: با پیگیری این اداره کل قطعه زمینی به مساحت 700 هکتار به منظور احداث «بندر خشک» در شلمچه جانمایی شده و کار تملک آن رو به اتمام است.

newsQrCode
برچسب ها: بندر خرمشهر
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها