فیلم‌های مستند هنرجوی بهشت درباره شهید غلامرضا کشتکار و مستند شهید سید ابراهیم اصغرزاده، بزودی از شبکه مستند پخش می‌شود.
کد خبر: ۶۰۰۱۴۲

«هنرجوی بهشت» ساخته وحید خرد درباره شهیدغلامرضا کشتکار است. وی در طول حیات پربار خود در رشته‌های مختلف هنری از جمله نویسندگی و بازیگری و کارگردانی تئاتر، سینما، عکاسی و... فعالیت داشته که نویسندگی و کارگردانی چند نمایش از جمله «آوای لالو» و بازی در چند فیلم سینمایی از جمله فیلم سینمایی «سفیر» یادگارهایی است که از این شهید به جا مانده است. وی در تیر ماه 67 در جاده اهواز خرمشهر به شهادت رسید.

مستند شهید سیدابراهیم اصغرزاده نیز روایتی متفاوت از زندگی و روحیات این شهید از زبان هنرمندان و فیلمسازان مختلف همچون آزیتا حاجیان، آتیلا پسیانی، مصطفی رزاق‌کریمی، مرتضی شعبانی، محمد آفریده، محمدرضا شهیدی‌فر، رضا برجی، حبیب احمدزاده، علی دهکردی و اصغر نقی‌زاده است. شهید اصغرزاده یکی از همکاران نزدیک ابراهیم حاتمی‌کیا بود که در بیشتر آثار او از جمله مهاجر، موج مرده، روبان قرمز، بوی پیراهن یوسف، از کرخه تا راین و خاکستر سبز حضور داشت. وی سال 77 مستندهای وقایع‌نگاری یک فیلمنامه ناتمام و سکوت طولانی را در فرانسه و همچنین سال 80 مستند هروله را در افغانستان کارگردانی کرد.

آخرین کار او فیلم تلویزیونی کاغذهای بی‌جواب درباره مادران شهید بود که در زمان تولید آن بر اثر سقوط هواپیما در ارتفاعات سفیدکوه به شهادت رسید. / جام‌جم

«رنگ پریده» سال آینده مقابل دوربین می‌رود

رامبد جوان مجموعه تلویزیونی «رنگ پریده» را در گونه پلیسی ـ کمدی کارگردانی می‌کند. این سریال که محصول گروه اجتماعی سیمافیلم است، در قالب سه فصل مختلف که هر کدام 13 قسمت است، سال آینده کلید می‌خورد.

داستان این مجموعه درباره فرهاد رنگ‌پریده کارآگاه جوان نیروی پلیس، باهوش و پرانرژی است که با وجود ویژگی‌های مثبتش، کمی حواس پرت است و این مساله حین انجام وظیفه‌اش باعث ایجاد لحظات شاد و کمیک می‌شود. بهرام عظیمی نویسنده و انیماتور که یکی از نویسندگان مجموعه تلویزیونی «رنگ پریده» است، در این باره گفت: این سریال کاری کارآگاهی، ماجراجویانه طنز و جذاب است.

وی افزود: من، مهدی کوشکی و حسن معجونی نگارش این مجموعه را به عهده داریم. 13 قسمتی که من قرار است بنویسم مربوط به 80 - 70 سال قبل است و زندگی پدر شخصیت اصلی فیلم را که یک کارآگاه پلیس است، روایت می‌کند. سیناپس هر قسمت را نوشته‌ام و منتظرم کار معجونی و کوشکی به پایان برسد و بعد متناسب با چیزی که آنها نوشته‌اند فیلمنامه را کامل کنم.

سعید سالارزهی، تهیه‌کنندگی این سریال را که قرار است در سال 93 به مرحله تولید برسد، به عهده دارد. رامبد جوان مجموعه‌های تلویزیونی گمگشته، مسافران، نشانی، توطئه فامیلی و فیلم‌های سینمایی ورود آقایان ممنوع، اسپاگتی در هشت دقیقه و پسر آدم، دختر حوا را کارگردانی کرده است./ مهر

«ضدگلوله» به رادیو نمایش رسید

فیلم سینمایی ضدگلوله ساخته مصطفی کیایی امروز در قالب برنامه رادیو فیلم از رادیو نمایش پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی رادیو، داستان این فیلم مربوط به اواسط دهه ۶۰ و اوج دوران جنگ تحمیلی ایران و عراق است که قصه مردی حدود پنجاه ساله در تهران را روایت می‌کند که مشغول قاچاق نوارهای مبتذل و فیلم‌های ویدئویی بوده و در اثر یک اتفاق متوجه می‌شود که توموری در سر دارد و دو ماه دیگر بیشتر زنده نخواهد ماند.

مهدی هاشمی، مسعود کرامتی، ژاله صامتی و سعید آقاخانی از بازیگران ضدگلوله هستند و مصطفی کیایی نویسندگی و کارگردانی این فیلم را به‌عهده داشته است.

برنامه رادیوفیلم به تهیه‌کنندگی و سردبیری فرشاد آذرنیا و گویندگی آرمان غفاریان تولید می‌شود. ضدگلوله امروز ساعت 14 و 30 دقیقه پخش می‌شود. / جام‌جم

در شبکه ورزش «اکسیژن» بگیرید

برنامه «اکسیژن» با رویکرد اطلاع‌رسانی و سرگرمی در حوزه ورزش، از امروز از شبکه ورزش پخش می‌شود. این مجله تصویری صبحگاهی قصد دارد با پرداختن به اخبار و اطلاعات ورزشی ایران و جهان، نشاط و طراوت صبحگاهی را به بینندگان منتقل کند.

به گزارش روابط‌عمومی شبکه ورزش، این برنامه با حضور قهرمانان رشته‌های گوناگون ورزشی، شش روز در هفته و از ساعت 8 صبح به مدت 60 دقیقه به‌صورت زنده پخش می‌شود.

این برنامه دو روز در هفته با اجرای پژمان نجات‌پور با رویکردی تخصصی به مسائل فوتبال‌ داخلی و خارجی می‌پردازد. در دیگر روزهای هفته نیز به رشته کشتی و ورزش‌های رزمی با اجرای مصطفی حسینی و ورزش‌های توپ و تور با اجرای محمد‌رضا بابا‌محمدی پرداخته می‌شود.

اخبار و اطلاعات ورزشی ایران و جهان، ترویج ورزش همگانی، ورزش مدارس، ورزش در کارخانه‌ها و مراکز صنعتی، پخش گزیده‌هایی از فیلم‌ها و سریال‌های ورزشی از قسمت‌های اصلی این برنامه است.اکسیژن در بخش «تلنگر» از طریق ارتباط تلفنی با مسئولان فدراسیون‌ها و مدیران ورزش، فدراسیون‌های ورزشی را به چالش می‌کشد. در آیتم «تقویم ورزشی» نیز اتفاقات ورزش کشور مرور می‌شود.

«آلبوم ورزشی» عنوان بخش دیگری از این برنامه است که با حضور در خانه قهرمانان ورزشی به مرور خاطرات آنها می‌پردازد. در قسمت «خبرخوانی» نیز تیترها و اخبار سایت‌ها و روزنامه‌های ورزشی برای بینندگان خوانده می‌شود. / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها