مواد لازم: زبان گاو یا گوساله یک عدد ترخون، نعنا و جعفری: 200 گرم سیر تازه: 3 تا4 حبه پیاز: یک عدد
کد خبر: ۵۹۹۹۷۷

سیب‌زمینی: دو عدد متوسط

 

کره :100 گرم

زنجبیل: یک قاشق چایخوری

نمک و فلفل: به میزان لازم

مواد لازم برای تهیه سس قارچ:

آب مرغ یا گوشت: یک پیمانه

شیر: یک پیمانه

آرد سفید: 2 قاشق سوپخوری

خامه: 100 گرم

قارچ خرد شده : یک لیوان

نمک و فلفل: به میزان لازم

کره: 50 گرم

ابتدا زبان را بشویید و روی پوست آن را کاملا بتراشید تا تمیز شود. چربی‌های ته زبان را جدا کنید. دقت داشته باشید ​هنگام پخت،​ آب حتما روی آن را بپوشاند، چرا که زبان بافتی دیرپز دارد. بهتر است بعد از جوش آمدن،یک‌بار آب آن را خالی کنید تا بوی زبان گرفته شود. پس یک‌بار دیگر روی زبان آب بریزید و پیاز را همراه سیر و سبزیجات معطر اضافه کنید. زمان پخت زبان بین پنج تا شش ساعت است، اما چنانچه از زودپز استفاده می‌کنید زمان پخت به دو ساعت کاهش می‌یابد.

نمک، فلفل و زنجبیل را در مراحل آخر پخت به غذا اضافه کنید. بعد از اتمام پخت و قبل از سرد شدن آن پوست زبان را براحتی​ جدا کنید. بعد از سرد شدن نیز می‌توانید آن را به صورت رولت از عرض به قطر دو سانتی‌متر برش بزنید به صورتی که زبان به دو یا سه تکه مساوی تقسیم شود. بعد از این مرحله کره را در یک ماهیتابه گرم کنید و تکه‌های زبان را در آن تفت دهید. بعد از پایان سرخ شدن تکه‌های زبان، آنها را در یک ظرف مناسب بگذارید. سیب‌زمینی‌ها را سرخ​ و ​​برای تزئین خوراک استفاده کنید. برای تهیه سس قارچ ابتدا کره را در یک ظرف مناسب حرارت دهید تا گرم شود سپس آرد را به آن اضافه کنید.

آرد را آنقدر تفت دهید که بوی خامی آن از بین برود. سپس آب مرغ را به آن اضافه کنید. در نهایت شیر را​ همراه قارچ به مواد بیفزایید. بعد از این‌که سس به غلظت کافی رسید و سفت شد با استفاده از نمک و ادویه آن را طعم دار کنید و از روی حرارت بردارید. بعد از این‌که سس کمی خنک شد خامه را کم‌کم به مواد اضافه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها