در گفت‌وگو با شبکه ان بی سی آمریکا

روحانی:برای توافق هسته‌ای با غرب اختیار کامل دارم

دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور گفته است که ایران هیچ‌گاه تسلیحات هسته‌ای تولید نخواهد کرد و هیچ وقت در این راه گام نگذاشته است.
کد خبر: ۵۹۸۶۹۰
روحانی:برای توافق هسته‌ای با غرب اختیار کامل دارم

به گزارش پرس تی وی حسن روحانی در گفت‌وگو با شبکه خبری NBC امریکا در روز چهارشنبه (۲۷ شهریور) در تهران گفته است که دولت وی اختیار کامل دارد تا بر سر برنامه صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای به توافقی با غرب دست یابد.

ماه گذشته رئیس دولت جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده بود که تهران همیشه به معاهدات بین‌المللی درباره برنامه انرژی هسته‌ای احترام گذاشته است.

روحانی تصریح کرد، ایران درباره حقوق هسته‌ای کشورها، چیزی بیشتر از در معاهده منع تسلیحات هسته‌ای نمی‌خواهد.

رئیس جمهور کشورمان قرار است هفته آینده در نشست مجمع عمومی سازمان ملل حضور پیدا کند که نخستین حضور وی در این مجمع از زمان انتخاب شدن وی در ماه ژوئن محسوب می‌شود.

امریکا، رژیم اسرائیل و بعضی از متحدان آن‌‌ها به دروغ ادعا می‌کنند ایران در برنامه انرژی هسته‌ای خود اهداف نظامی دارد. واشنگتن و اتحادیه اروپا این ادعای بی‌اساس را دستاویزی برای اعمال تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران قرار داده‌اند.

تهران ضمن رد قاطعانه اتهامات غرب می‌گوید به عنوان یکی از امضاکنندگان متعهد پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی و عضوی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حق استفاده از فناوری هسته‌ای برای مقاصد صلح آمیز را دارد.

در عین حال، سازمان بین‌المللی انرژی هسته‌ای بازرسی‌های متعددی را از تاسیسات اتمی ایرا انجام داده اما هیچ‌گاه شواهدی که نشان دهنده انحراف برنامه صلح‌آمیز ایران به سوی تسلیحات اتمی نیافته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۸
۰
۰
بهتر است لحن روزنامه های ایرانی هم با لحن رییس جمهور ی یكسان باشد.
نور
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
۰
۰
بهتر است عزتمان فراموش نشود اینكه آمریكا دنبال كفتگو با ماست نشان این است كه ما برایشان خیلی مهمیم البته دیپلماسی زبان خودش را دارد نه تندی اضافی و نه نرمش زیادی قهرمانانش؛ توصیه خوبیه
ایران سربلند آرزوی ماست
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۹
۰
۰
مسئولان با رئیس جمهور منتخب بهتره كمال همكاری رو داشته باشند
و به جای این كه برای هر چیز جلوی ایشون بایستند، حمایت كنند و پشت ایشون باشند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها