قانون پیگیری حقوقی،سیاسی نقش و دخالت آمریکا و انگلیس درکودتای 28 مرداد جهت اجرا از سوی رئیس جمهور مصوب مجلس شورای اسلامی برای اجرا ابلاغ شد.
کد خبر: ۵۹۷۹۶۶
نقش آمریکا و انگلیس درکودتای 28 مرداد قانونا پیگیری می‌شود

رئیس جمهور قانون پیگیری حقوقی،سیاسی نقش و دخالت آمریکا و انگلیس درکودتای 28 مردادکه در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده برای اجرا ابلاغ کرد.

 براساس این قانون ، با توجه به افشا و اعلام رسمی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا مبنی بر دخالت دولت‌های آمریکا و انگلیس در طراحی و اجرای کودتای 28 مرداد علیه کشور ایران و نقض حاکمیت ملی و ورود خسارات سنگین مادی و معنوی به کشور، دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است کارگروهی را به منظور برآورد خسارات مادی و معنوی وارده به ملت ایران فورا تشکیل دهد و هر سه ماه یک‌بار گزارش اقدامات این کارگروه را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

 بر  این اساس ، وزیر امور خارجه (رئیس کارگروه)،دادستان کل کشور، وزیر اطلاعات ، نماینده تام الاختیار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزیر امور اقتصادی و دارایی ،رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اعضای کارگروه پیگیری جبران خسارات کودتای 28 تعیین شده اند.

 طبق این قانون ،کارگروه موظف است راهکارهای پیگیری خسارت‌های مادی و معنوی را به مجلس ارائه دهد.

 همچنین نمایندگان دولت را موظف کردند پس از برآورد خسارات نسبت به پیگیری و احقاق حقوق ملت ایران از طریق مجامع و نهادهای ذیربط داخلی و بین‌المللی اقدام کند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها