در پی کشته شدن شماری از تروریست‌های النصره در حومه دمشق ثبات به این منطقه بازگشته است

گزارش بازرسان از دمشق روی میز دبیرکل سازمان ملل

گزارش بازرسان سازمان ملل از حومه دمشق، روز گذشته روی میز دبیرکل این سازمان قرار گرفت تا بزودی تحویل شورای امنیت شود. این درحالی است که سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه تلاش می‌کنند پیش‌نویس یک قطعنامه جدید درباره بحران سوریه را به تصویب شورای امنیت برسانند.
کد خبر: ۵۹۷۷۴۸

منابع مطلع می‌گویند گزارش بازرسان فقط درستی و نادرستی استفاده از عوامل کشنده شیمیایی را در حومه دمشق بررسی کرده است و این‌که چه کسانی مسئول استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه هستند، در دستور کار این گزارش نیست.

در همین حال به گزارش ایلنا، دیپلمات‌های ارشد فرانسه، انگلیس و آمریکا دیروز طی نشستی درباره جدیدترین تحولات سوریه رایزنی کردند. در این نشست پیش‌نویس قطعنامه‌ای جدید که قرار است در حمایت از طرح مورد توافق روسیه و آمریکا برای خلع سلاح شیمیایی سوریه تهیه شود، به بحث گذاشته شد. دیروز فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه در آستانه این نشست از توافق آمریکا و روسیه درباره سلاح‌های شیمیایی سوریه استقبال کرده و آن را گامی مهم توصیف کرد. وی درعین حال یادآور شد این پایان راه نیست.

از سوریه نیز خبر می‌رسد که در پی کشته شدن شماری از تروریست‌های النصره در حومه دمشق ثبات به این منطقه بازگشته است. به گزارش مهر، یگان‌هایی از ارتش سوریه در چند عملیات علیه مخفیگاه تروریست‌ها در غوطه شرقی و منطقه جنوبی و حومه شمالی و غربی استان دمشق، مقدار زیادی از سلاح‌ها و مهمات آنها را منهدم کردند و طی آن شماری از این تروریست‌ها را که برخی ‌ملیتی غیرسوری داشتند، به هلاکت رساندند. یک منبع سوری دیگر نیزگفت یگان‌هایی از ارتش سوریه، شماری از تروریست‌های جبهه النصره را در اطراف شهر معلولا به هلاکت رساندند و تیربارهای سنگین و سلاح‌های متنوعی که آنها در اختیار داشتند، منهدم شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
۰
۰
خداوندسبحان وكریم است به امیدپیروزی اسدویارانش

نیازمندی ها