آغاز کوچ پاییزه عشایر از 5 مهر

مدیر امور عشایری استان اردبیل از آغاز کوچ پاییزه عشایر به سمت قشلاقات از پنجم مهر امسال خبر داد و گفت: با همکاری دستگاه‌های مختلف و تمهیدات مناسب سعی کرده‌ایم زمینه کوچ کم‌دغدغه را برای عشایر فراهم کنیم تا آنها با خیال راحت‌تر و بدون مشکل خاصی بتوانند کوچ پاییزه خود را انجام دهند.
کد خبر: ۵۹۷۴۲۵

به گزارش فارس ،معرفت آذری پیش‌بینی کرد کوچ پاییزه عشایر تا اواخر مهر به طول بینجامد که در این مدت در مسیر بازگشت عشایر از ییلاقات به سمت قشلاقات، دستگاه‌های خدمات‌رسان به ارائه خدمات مطلوب اقدام خواهند کرد.

وی از هماهنگی با دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، راه و شهرسازی، هلال احمر و علوم پزشکی برای ارائه خدمات مناسب در مسیر کوچ خبر داد و افزود: قرار شده است سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز در مسیر کوچ، نهاده‌های دامی برای عشایر را تامین کند.

در همین حال قائم مقام سازمان امور عشایر نیز گفت: سالانه حدود 220 هزار خانوار عشایر به ییلاق و قشلاق می‌روند که با احتساب هزینه متوسط یک میلیون و 200 هزار تومانی هر کوچ، عشایر سالانه 550 میلیارد تومان برای کوچ بهاره و پاییزه پرداخت می‌کنند.

میرولی صفرزاده با بیان این‌که پس از اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها تاکنون هزینه‌های زندگی عشایر سه برابر و حتی بیشتر شده است، در گفت‌وگو با ایسنا افزود: قبلا عشایر آرد را کیسه‌ای 400 تومان می‌خریدند، اما پس از اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها باید برای هــر کیسه آرد 32 هزار تومان بپردازند.

به گفته وی، هزینه زندگی عشایر سه برابر افزایش یافته است، در حالی که درآمد آنها 5‌/‌1 برابر افزایش یافته که نشان‌دهنده کاهش توان زندگی آنهاست و باید برای بهبود وضع معیشتی‌شان تدبیری اندیشیده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها