کد خبر: ۵۹۶۸۳۳
کاظمی؛بازهم انتظار تا NBA

ارسلان کاظمی تا چند روز دیگر به ایران بازمی‌گردد تا در تیم پتروشیمی بندرامام برای مدت یک فصل بازی کند.

این بازیکن تیم بسکتبال فیلادلفیا بعد از یارکشی NBA انتخاب 56 تیم فیلادلفیا بود و از همان ابتدا پیش‌بینی می‌شد برای فصل جاری نتواند در NBA بازی کند. کاظمی زیر نظر فیلادلفیا می‌تواند یک فصل را خارج از بازی‌های لیگ آمریکا به میدان برود که معمولا این‌گونه انتقال‌ها در بسکتبال NBA رایج است.

ریکی ریبیو، بازیکن جوان اسپانیایی سال اولی که به NBA رفت دوباره برای بازی در لیگ کشورش بازگردانده شد، اما اکنون در مینه‌سوتا بازی می‌کند و جایگاه خوبی دارد.

بسکتبالیست ایرانی تیم فیلادلفیا فرصت بازی‌ در لیگ اروپا را نیز دارد، اما چون این تیم‌ها سعی می‌کنند از بازیکنان باتجربه‌تر در ترکیب تیم‌های خود استفاده کنند، دیگر مجالی برای جوان‌ترها باقی نمی‌ماند. ارسلان کاظمی که در رشته مدیریت ورزش در آمریکا و در دانشگاه‌های رایس و اورگن تحصیل کرده است بعد از پنج سال به ایران بازمی‌گردد و می‌خواهد در عین حال ادامه تحصیل بدهد.

کاظمی در لیگ دانشگاه‌های آمریکا (NCAA) توانست اعتماد مربیان را با تلاشی که داشت به خود جلب کرده و زمان بازی خود را زیاد کند. او برای NBA تلاش خود را انجام داد و هدف اصلی‌‌اش رسیدن به آن سطح از بازی‌هاست. بازیکن ایرانی فیلادلفیا تا تابستان آینده وقت دارد روی برخی از ضعف‌هایش کار کرده و با شرکت در لیگ ایران شرایط بازی خود را برای بازی‌های جهانی حفظ کند.

سال آینده رقابت‌های بسکتبال قهرمانی جهان در اسپانیا فرصت تازه‌ای برای ارسلان کاظمی به وجود می‌آورد تا او همراه تیم ملی بسکتبال، داشته‌های یک فصل خود بعد از خروج موقت از بسکتبال آمریکا را نشان بدهد. کاظمی در ایران تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام را انتخاب کرده و او دلایل خاصی از این انتخاب دارد.

پتروشیمی بندر امام تنها تیمی است که در شرایط کنونی اقتصاد ورزش ایران پول خوب می‌دهد، اگر چه تغییرات در راس مدیریت پتروشیمی ممکن است به بندرامام برسد، اما تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام با سرمایه خوبی که دارد در پی قهرمانی دوباره در لیگ برتر بسکتبال است.

مهرام، دیگر تیمی بود که می‌توانست با حضور صمد نیکخواه بهرامی در لیگ چین، ارسلان را جذب کند، اما تفکر جدید مهرام با رویکرد به جوانان، فرصت پرداخت رقمی را که تیم جنوبی به کاظمی داده است از تیم تهرانی گرفت تا پول به اضافه تسهیلات دانشگاهی برای ادامه تحصیل، راه ارسلان کاظمی را برای پیوستن به تیم بندرامام هموارتر کند.

محمد رضاپور / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها