ابراهیم شاهین رئیس رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه (TRT) در ادامه سفر خود به کشورمان با رئیس سازمان صدا و سیما دیدار و از آمادگی کشورش برای گسترش همکاری‌های رسانه‌ای با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
کد خبر: ۵۹۵۴۷۷
گسترش همکاری‌های رسانه‌ای ایران و ترکیه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از حوزه ریاست سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران ابراهیم شاهین با قدردانی از همتای ایرانی خود، ایران را کشوری زیبا، با تمدنی دیرپا توصیف کرد.

وی با اشاره به سفر به اصفهان، این شهر را مهد تمدن ایرانی اسلامی خواند و گفت: بی‌شک نمایش زیبایی‌های این شهر برای مخاطبان ترک جذاب است و برنامه‌سازان ترکیه، مشتاق تولید برنامه‌های مستند از آثار تاریخی، باستانی و دیدنی این شهر هستند.

رئیس رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه با تقدیر از نقش صدا و سیما در برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، تجربیات رسانه‌ی ملی در ارائه برنامه‌های متنوع و پرمخاطب را ارزشمند توصیف کرد و گفت: بسیار علاقمندیم تا از توانمندیها و نوآوری‌های شما در این زمینه الگو بگیریم.

ابراهیم شاهین ناخرسندی شدید خود را از برخورد غیرمنطقی و خارج از اصول و اخلاق حرفه‌ای کشورهای غربی در قطع شبکه‌های جمهوری اسلامی از ماهواره‌ها ابراز کرد و گفت: در زمانی‌که امپریالیسم جهانی محدودیت رسانه‌ای ایران را در دستور کار قرار داده است رادیو و تلویزیون ترکیه با آگاهی از نقش و تأثیر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در منطقه‌ و جهان آماده هر گونه همکاری است.

وی اشتیاق مخاطبان ترکیه از فیلم و سریال‌های ایرانی را خوب توصیف کرد و گفت: شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیون ترکیه با آگاهی از این استقبال پخش آثار رسانه‌ای ایران را در دستور کار خود دارند و تا کنون 25 فیلم ایرانی به مدت 229 ساعت و 146 مرحله تکرار از شبکه‌های دولتی ترکیه پخش شده است.

رئیس رادیو و تلویزیون ترکیه راه‌اندازی شبکه‌های متنوع رادیویی و تلویزیونی در ایران و ایجاد شهرک سینمایی با قابلیت‌های فراوان را نشان از توانمندی فنی و محتوایی صدا و سیما دانست و خواستار انتقال تکنولوژی و تجربیات رسانه ملی در راه‌اندازی شبکه‌‌‌ی پرس‌تی‌وی برای ایجاد شبکه مشابه در ترکیه شد.

ابراهیم شاهین در ادامه به جشنواره مستند ترکیه با حضور 142 کشور جهان اشاره کرد و خواستار ارسال آثار رادیویی و تلویزیونی ایران به این جشنواره شد.

تاکید بر گسترش همکاری
در این دیدار رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به همبستگی تاریخی دولت و ملت ایران و ترکیه همکاری‌های متقابل رادیو و تلویزیون‌های دو کشور را راهبردی دانست و برگسترش این تعاملات تأکید کرد.
رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به نقش هر دو کشور در اتحاد و انسجام ملت‌های مسلمان منطقه گفت: باید تلاش کنیم تا بیگانگان در اهداف استعماری خود در منطقه ناکام بمانند و مشکلات و اختلافات ملل مسلمان توسط خودشان حل و فصل شود.

آقای ضرغامی افزود: دولت اسلامگرای ترکیه می‌تواند نقش مهمی در برقراری وحدت مسلمانان و جلوگیری از خشونت و کشتار در کشورهای اسلامی ایفا کند و رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه (TRT) و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باید منافع مشترک ایران و ترکیه و مصالح مسلمانان منطقه را در این چارچوب تقویت و ترویج کنند.

رئیس سازمان صدا و سیما اجرای تفاهم‌نامه رسانه‌ای ایران و ترکیه در بخش‌های مختلف را موجب تقویت سازمان‌های رسانه‌ای دو کشور دانست و تصریح کرد: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه در مجامع و اتحادیه‌های رادیویی و تلویزیونی جهان حمایت می‌کند.

رئیس رسانه ملی با درخواست رئیس رادیو و تلویزیونی ترکیه مبنی بر همکاری و مساعدت برای ساخت مستندهای جدید از آثار تاریخی و میراث فرهنگی ایران برای پخش از شبکه‌های ترکیه موافقت کرد.

آقای ضرغامی افزود: رابطه امروز ایران و ترکیه در حوزه‌های مختلف به ویژه در بخش تعاملات اقتصادی بسیار گسترده‌تر از گذشته است و افزایش اعتماد بین دو کشور وظیفه‌ی رسانه‌های دو کشور است.
در ادامه این دیدار رئیس رادیو و تلویزیون ترکیه و هیأت همراه در ضیافت شام رئیس سازمان صدا و سیما شرکت کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
۰
۰
من نمی دانم چرا رئیس جمهور تركیه در صدد مخالفت با ایران و سوریه است ولی صدا و سیمای ما با آنها خوش و بش دارد؟

نیازمندی ها