جهانگیری:

دولتی که پاسخگو نباشد به انحراف کشیده می‌شود

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان این‌ که هر دولتی از جایگاه پاسخگویی دور شود و خود را مکلف به آن نداند به مسیر انحراف کشیده خواهد شد، اظهار کرد: منافع ملی در رأس همه تصمیمات قرار دارد و باید بر همه مسائل ترجیح داده شود و نباید در تصمیم‌گیری‌ها منافع حزبی، فردی و گروهی بر منافع ملی ارجحیت یابد.
کد خبر: ۵۹۴۹۱۳

به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری دیروز در مراسم تودیع و معارفه صدوقی و حاجی‌میرزایی دبیران قبلی و جدید هیات دولت، قانون‌گرایی و اخلاق‌گرایی را از مهم‌ترین اصول مدنظر دولت یازدهم برشمرد و عنوان کرد: امروز دیگر فرصت اشتباه نداریم و باید دقیق‌ترین تصمیمات را اتخاذ کنیم و در این زمینه دفتر هیات دولت می‌تواند با بهره‌گیری از مجرب‌ترین کارشناسان کشور نقش مهمی را در تصمیمات هیات دولت ایفا کند.

جهانگیری با بیان این که تصمیمات دولت آثار مستقیمی بر وضع مردم دارد، خاطرنشان کرد: هر چه توانمندی و دانش کارشناسان دفتر هیات دولت افزایش یابد به همان میزان می‌تواند در بهبود تصمیمات دولت و اثرگذاری آن بر جامعه نقش موثری را داشته باشد.

مشاهده آثار مثبت اقدامات دولت، از سال 93

معاون اول رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این‌ که دولت در مدت باقیمانده از سال‌جاری تلاش می‌کند از روندهای منفی شاخص‌های اصلی اقتصاد جلوگیری کند، گفت: آثار مثبت سیاست‌های اقتصادی دولت بر وضع معیشت مردم از سال ۹۳ مشاهده خواهد شد.

جهانگیری گفت: بدون تردید این ویژگی‌ها باید از سوی دولتمردان مشاهده و در جامعه بازتاب داده شود. وی با یادآوری این که اعضای دولت یازدهم به عنوان پاک‌ترین و مجرب‌ترین افراد به شمار می‌روند، اظهار کرد: اما متاسفانه برخی افراد سخنان نادرستی درخصوص دولت مطرح می‌کنند.

جهانگیری با اشاره به دیدار اعضای کابینه در هفته دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: بیانات معظم له درباره دولت تدبیر و امید نشان‌دهنده ویژگی‌های مثبت این دولت است.

نگاه احترام‌آمیز دولت به منتقدان

معاون اول رئیس‌جمهور در ادامه با ذکر این مطلب که دولت باید با نگاه احترام‌آمیز به منتقدان و مخالفان خود بنگرد، اضافه کرد: البته در مقابل نقدها نیز دولت باید خود را پاسخگو بداند چرا که نقد یک ودیعه الهی است.

جهانگیری گفت: اصلی‌ترین بار اداره کشور بر دوش دولت است و کشور امروز به لحاظ وضع اقتصادی و هم از نظر مسائل بین‌المللی تحت‌فشار است و از همه کسانی که دلسوز نظام و ملت ایران هستند انتظار می‌رود دولت را در پیشبرد اهداف و عبور از مشکلات یاری دهند.

جهانگیری با تأکید بر لزوم پاسخگو بودن دولت در قبال مردم افزود: دولت خود را در مقابل خداوند، رهبر معظم انقلاب، مردم و شهدا متعهد و پاسخگو می‌داند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها