کمبود اعتبار برای اجرای طرح پزشک خانواده

وزیر بهداشت درباره آینده طرح پزشک خانواده سخن گفت و از مذاکره برای تخصیص اعتبارات مورد نیاز اجرای این طرح و تشکیل کارگروهی جهت بررسی آسیب‌های آن خبر داد.
کد خبر: ۵۹۴۵۶۹

حسن قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر این‌که اجرای طرح پزشک خانواده از جمله تکالیف برنامه پنجم توسعه است و موظف به اجرای آن هستیم، به ایسنا گفت: طرح پزشک خانواده باید طبق قانون اجرا شود.وی افزود: کشور به پزشک خانواده نیاز دارد، همه ما باید از آن حمایت کنیم، اما این امر باید با تدبیر همراه باشد.

وزیر بهداشت در توضیح وضع فعلی اجرای طرح پزشک خانواده ادامه داد: این طرح اکنون در استان‌های فارس و مازندران در حال اجراست، اما علت این‌که به طور کامل در کشور به اجرا درنیامده این است که به دنبال رشد اعتبارات پزشک خانواده بودیم، اما اعتبارات را نیز به وزارت بهداشت ندادند. در واقع از 2000 میلیارد تومان اعتبار پزشک خانواده، تنها 50 میلیارد تومان را اختصاص داده‌اند و با 50 میلیارد هم نمی‌شود طرح را در سراسرکشور به اجرا درآورد.وی خاطرنشان کرد: به اندازه‌ای که اعتبار دریافت کرده‌ایم می‌توانیم کار را پیش ببریم. اکنون اعتباری که در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است کفاف دو استان را می‌دهد که وزارت بهداشت هم از اجرای آن در این دو استان (مازندران و فارس) کاملا حمایت می‌کند.هاشمی با اشاره به ضرورت فراهم شدن اعتبارات لازم برای اجرای طرح عنوان کرد: در حال مذاکره برای تخصیص اعتباراتیم.وزیر بهداشت با اشاره به این‌که طرح پزشک خانواده در هفت استان دیگر که تهران هم جزو آنهاست، راه‌اندازی شده است، گفت: اما این طرح در عمل با اشکالات زیادی مواجه است. به همین دلیل گروهی را موظف کرده‌ایم طرح را آسیب‌شناسی کنند و اکنون منتظر نتیجه آن هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها