هیچ کس حق اظهار نظر شخصی ندارد

علیپور: مربیان باید تعهد بدهند از دلال‌ها بازیکن نگیرند

دبیر رسیدگی به تخلفات حرفه ای فوتبال گفت: فوتبال ورزش پربیننده ای است و به همین دلیل مسائل مربوط به آن با حساسیت دنبال می شود.
کد خبر: ۵۹۲۶۳۴
علیپور: مربیان باید تعهد بدهند از دلال‌ها بازیکن نگیرند

به گزارش سایت جام جم ورزشی؛ علیرضا علیپور با حضور در برنامه ورزش و مردم در پاسخ به این سؤال که چرا همه به صحبت‌های او واکنش نشان می‌دهند گفت: فوتبال ورزش زیبایی است و میلیون‌ها بیننده دارد، فوتبال چون در معرض دید قرار دارد از زاویه‌های مختلفی مورد بررسی قرار می‌گیرد. اکثر اهالی فوتبال را انسان‌های خوب تشکیل می‌دهند البته افراد اندکی هستند که تخلف می‌کنند اما چون پوشش رسانه‌ای وسیعی وجود دارد این حاشیه‌های اندک به چشم می‌آید. مطمئنا در ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای تصمیماتی که می گیریم مبتنی بر اساسنامه فدراسیون است و بر اساس آئین‌نامه عمل می‌کنیم اما با توجه به اینکه برخی از متخلفین نمی‌خواهند قبول کنند از ابزار رسانه‌ای استفاده می‌کنند و از این تصمیمات خوششان نمی‌آید.

وی افزود: تا الان بالغ بر 49 جلسه داشتیم، ستاد ما دفتر تحقیق، دفتر بازرسی و ... دارد، گزارش‌ها را بررسی می‌کنیم و اگر موردی باشد در صحن ستاد مطرح می‌شود، هادی آیت‌اللهی، مهدی تاج، غلامرضا بهروان، حسن‌زاده و حمیسی از اعضای این ستاد هستند و در جلسات ما از دبیر کل محترم فدراسیون نیز دعوت می‌شود تا کارها زودتر انجام شود. به عنوان عضو دبیرخانه وظیفه ابلاغ و مطرح کردن تصمیمات را دارم.

علیپور تأکید کرد: امسال یکی از باشگاه‌ها استعلام گرفته بود و سال قبل نیز یکی دو باشگاه مشکلاتی داشتند، تمام مدیران، سرمربیان و بازیکنان وارد مشاغل حساس شدند و برای قرارداد بستن با آنها باید استعلام بگیرند و با مجوز موقت مشغول کار می‌شوند. اگر افرادی که دارای مشکل هستند در حین فعالیت اجازه کار به آنها داده نشود باید بپذیرند، افراد معدودی هستند که به عنوان افراد خاص که سوابق خاص دارند می‌توانند با ضمانت خاص قرارداد ببندند اما اگر در حین کار تخلفی سر بزند باشگاه‌ها باید این موضوع را بپذیرند و نظرات ارکان حقوقی بر اساس قوانین بپذیرند.

بعضی وقت‌ها دوستان رسانه‌ای آنچه که مربوط به کمیته نظارت می‌شود را به ما مربوط می‌کنند در حالی که این مسئله با ما بی‌ارتباط است. آئین‌نامه فدراسیون که در سال 79 تدوین شده در صفحه 47 حق هرگونه بازرسی و بررسی و بازرسی را برای اعضا اعلام می‌کند.

علیپور درباره صحبت‌های آیت‌اللهی علیه خودش اظهار داشت: من کارمند فدراسیون نیستم و شرح وظایفم کاملا مشخص است، تمام وظایف هیئت رسیدگی و تخلفات در هیئت رئیسه تدوین می‌شود و تک تک افراد عضو امضا می‌کنند. نه من و نه هادی آیت‌اللهی که نایب رئیس اول فدراسیون است و نه هیچ فرد حقیقی و حقوقی که در فدراسیون حضور دارد حق اظهارنظر شخصی را ندارند که این کار تخلف است ما نه چنین اجازه‌ای داشتیم و نه خواهیم داشت و نه اجازه می‌دهیم کسی چنین کاری کند.

دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فدراسیون فوتبال گفت: در آئین‌نامه نقل و انتقالات قبلا حق انتقال و رشد نداشتیم، اما این مسئله در سیستم دنیا وجود دارد به عنوان مثال اگر دوستی‌مهر اولین مربی مهدوی‌کیاست، هر باشگاهی که در دنیا مهدوی‌کیا را به خدمت می‌گیرد، اولین مربی او را به رسمیت می‌شناسد.

وی ادامه داد: قلعه‌نویی، دایی، پیروانی و تعدادی دیگر از مربیان این پیشنهاد را داشتند، خواهشم این است که از طریق کانون مربیان ایران این موضوع را مطرح کنند و ما آن را به تصویب می‌رسانیم.

علیپور در خصوص برخی اعتراض‌ها به کمیته استیناف‌، اظهار داشت: نقل و انتقالات تابع شرایط خاص است. ما 3 جابجایی تیم در لیگ یک و دو داشتیم که اشخاصی که پول دادند تیم تحویلشان داده نشد، خواهشم این است که نمایندگان مجلس و افرادی که می‌خواهند استانشان تیم داشته باشند در این خصوص با فدراسیون صحبت کنند تا با بحران مالکیت و کلاهبرداران مواجه نشوند.

دبیر ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در خصوص وظایف مربیان تصریح کرد: مربیان باید تعهد بدهند از دلال‌ها بازیکن نگیرند، کیفیت بازیکنان را تأمین کنند، در طول فصل و شب قبل از مسابقه با بازیکن و مربی حریف تماس نگیرند، نتایج را با کیفیت فنی خودشان به دست آورند و همچنین عدم استفاده از مواد این روزها مسائلی است که به باشگاه‌ها و ادارات استان‌ها ارسال شده و مربیان موظف هستند این فرم‌ها را ارسال کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها