مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: 35 هزار میلیارد تومان حجم معاملات قراردادهای آتی سکه در سال گذشته بود که اگر وارد بازار شفاف و تحت نظارت این بورس نمی‌شد، این نقدینگی به بازارهای موازی و تورم‌زا می‌رفت.
کد خبر: ۵۸۹۴۴۶

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، حسین پناهیان در مورد مهم‌ترین شاخص‌های کلیدی این بورس گفت: نخستین شاخصی که بیانگر نقش بورس کالا در اقتصاد ملی و جایگاه کنونی این بازار در صحنه اقتصاد است، نسبت ارزش کالاهای معامله شده در این بورس به کل تولید ناخالص داخلی است.

وی تصریح کرد: سال 90 نسبت ارزش معاملات بورس کالا به تولید ناخالص ملی حدود 6.7 درصد بود که پارسال با روندی مطلوب به 12 درصد رسید و امسال بالاتر خواهد رفت.روند صعودی این نسبت به خوبی نشان‌دهنده افزایش اعتمادها به سازوکار بورس کالا بوده و شمار عرضه‌کنندگان و کالاهای پذیرفته شده رو به افزایش است.

مدیرعامل بورس کالا به بحث تامین مالی به عنوان دومین دستاورد بورس کالا اشاره کرد و گفت: بر اساس برخی برآوردهای اولیه، سیستم بانکی به‌طور خالص در سال گذشته 60 هزار میلیارد تومان منابع مالی برای بخش‌های مختلف اقتصاد تامین کرد که حدود 40 درصد این رقم مربوط به سرمایه در گردش شرکت‌ها بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها