سیگارهای تقلبی با کیفیت پایین در بازار کشور مشاهده شده است

کاهش 40 درصدی واردات قانونی سیگار به کشور

ایرانی ها سالانه 62 میلیارد نخ سیگار دود می کنند

رئیس مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور گفت: سالانه 55 تا 62 میلیارد نخ سیگار در کشور دود می شود.
کد خبر: ۵۸۹۲۱۱
ایرانی ها سالانه 62 میلیارد نخ سیگار دود می کنند

شمس الدین نیک منش با بیان اینکه 40 میلیارد و 361 میلیون نخ از سیگارهای مصرفی در صنایع دخانی کشور تولید می شود، افزود: 9 میلیارد و 232 میلیون نخ از طریق واردات و بقیه هم با قاچاق تامین می شود.

وی اظهار کرد: در پنج ماه امسال حدود سه میلیارد و 290 میلیون نخ سیگار وارد کشور شد که نسبت به سال گذشته مقداری کاهش نشان می دهد که علت آن ناهماهنگی دستگاه ها برای تسریع در ترخیص بوده و همین موضوع باعث تشدید قاچاق سیگار شده است.

نیک منش افزود: تولید تنباکو در کشور در پنج ماه اخیر حدود 15 درصد افزایش داشته است و انتظار می رود تا پایان سال 700 تن تنباکو در کشور تولید شود.

وی گفت: امروزه سه موضوع بیماری های غیر واگیر، ناراحتی های قلب و عروق ناشی از مصرف دخانیات و ترافیک وحوادث جاده ای جامعه جهانی را تهدید می کند.

نیک منش با بیان اینکه استراتژی کلان ما در حوزه کالاهای دخانی کاهش و هدایت قاچاق کالاها به سمت مبادی قانونی و واردات است، اظهار کرد: شیوه نامه ای را از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کردیم و در جلسه ای که با واردکنندگان داشتیم مسائل و مشکلات و همچنین دیدگاه ها و انتظارات انها مطرح شد و تلاش می کنیم بروکراسی واردات و دوره انتظار ترخیص را کاهش دهیم و بستری را فراهم کنیم که در حوزه قانونی به فعالیت های خود ادامه دهند.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها