سخنگوی سازمان سنجش آموزش:

71 درصد کنکوری ها انتخاب رشته کردند

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد که مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۲ در ساعت ۲۴ امشب، پنج شنبه ۲۴ مردادماه به پایان می رسد و این مهلت قابل تمدید نخواهد بود.
کد خبر: ۵۸۸۴۲۲
مهلت انتخاب رشته کنکور ۹۲ امشب پایان می یابد

حسین توکلی گفت: تا صبح امروز بیش از ۶۰ درصد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته الکترونیکی خود اقدام کرده اند.

مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۲ از روز پنج شنبه، ۱۷ مردادماه آغاز شده و براساس آمار، ۹۲۴ هزار و ۴۶۰ داوطلب در این آزمون مجاز به انتخاب رشته شناخته شده اند.

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه سال گذشته نیز حدود ۸۰ درصد داوطلبان مجاز، انتخاب رشته خود را انجام دادند، پیش بینی کرد تا پایان مهلت مقرر، آمار انتخاب رشته داوطلبان آژمون امسال هم به همین میزان برسد.

وی از داوطلبانی که تاکنون انتخاب رشته خود را انجام نداده اند خواست حداکثر تا ساعت ۲۴ امروز به سایت اینترنتی سازمان سنجش مراجعه کرده و با مطالعه دقیق مطالب دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) و اطلاعیه های سازمان سنجش درباره ظرفیت رشته های جدید و اصلاحات دفترچه که هم اکنون بر روی سایت سازمان سنجش قرار دارد و با رعایت دستورالعمل های مربوطه و استفاده از امکانات سازمان سنجش، رشته های مورد نظر خود را انتخاب و ابتدا در فرم پیش نویس درج کنند و پس از صحت از اطمینان آنها را به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته الکترونیکی به ثبت برسانند.

سخنگوی سازمان سنجش افزود: داوطلبانی که براساس نتیجه اولیه آزمون سراسری، مجاز به انتخاب رشته شده اند می توانند از بخش اول دفترچه راهنما یا هر دو بخش این دفترچه، حداکثر ۱۵۰ کدرشته محل تحصیلی را انتخاب کرده و به ترتیب اولویت علاقه، ابتدا در فرم پیش نویس انتخاب رشته درج کنند و پس از کنترل های لازم درصورت اطمینان از صحت آنها حداکثر تا ساعت ۲۴ روز پنج شنبه، ۲۴ مردادماه به سایت سنجش مراجعه و نسبت به ثبت کدرشته محل های انتخابی به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته الکترونیکی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای انتخاب کد رشته های تحصیلی بخش دوم دفترچه راهنما که براساس سوابق تحصیلی، پذیرش در آنها صورت می گیرد علاوه بر داوطلبانی که در آزمون سراسری سال ۹۲ ثبت نام کرده اند، داوطلبانی که در این آزمون نیز ثبت نام نکرده اند ولی علاقه مند به انتخاب کدرشته محل های تحصیلی براساس سوابق تحصیلی دیپلم (سال سوم آموزش متوسطه) هستند به شرط داشتن مدرک پیش دانشگاهی یا گرفتن مدرک پیش دانشگاهی حداکثر تا ۳۱ شهریورماه ۹۲ می توانند همزمان با شروع انتخاب رشته (۱۷ مردادماه ) به سایت سازمان سنجش مراجعه و پس از ثبت نام، حداکثر ۱۰۰ کدرشته محل تحصیلی مندرج در بخش دوم دفترچه راهنما را انتخاب و در فرم انتخاب رشته درج کنند.

توکلی اظهار کرد: فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته های متمرکز آزمون سراسری سال ۹۲ شامل پذیرفته شدگان نهایی براساس آزمون و پذیرفته شدگان نهایی در آن دسته از کدرشته محل های تحصیلی دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی که پذیرش در آنها براساس سوابق تحصیلی دیپلم (سال سوم آموزش متوسطه) صورت می گیرد در روز پنج شنبه، ۲۱ شهریورماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام کرد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور درباره اعلام نتایج داوطلبان رشته های نیمه متمرکز در کنکور امسال نیز گفت: فهرست معرفی شدگان رشته های نیمه متمرکز به همراه برنامه زمانی شرکت در مصاحبه، آزمون عملی و پروژه در نیمه اول مهرماه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود و نتایج نهایی داوطلبان این رشته ها نیز اواخر دی ماه یا اوایل بهمن ماه ۹۲ اعلام خواهد شد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها