30 کشته در حمله نیروهای امنیتی مصر به حامیان مرسی

الجزیره به نقل ازشاهدان در مصر، از کشته شدن 30 تن در حمله نیروهای امنیتی مصر به هواداران محمد مرسی ، رئیس جمهور برکنار شده این کشور در قاهره خبر داد.
کد خبر: ۵۸۸۰۶۲
30 کشته در حمله نیروهای امنیتی مصر به حامیان مرسی

به گزارش واحد مرکزی خبر ، شبکه تلویزیونی الجزیره درخبری فوری با پخش تصاویر مستقیم حمله به میدانهای رابعه العدویه و النهضه اعلام کرد حمله به تحصن کنندگان در میدانهای رابعه ا لعدویه و النهضه آغاز شده است و دهها نفر دیگر زخمی شده اند .

الجزیره افزود به سوی مرکز رسانه ها و نمازخانه زنان در مسجد رابعه تیراندازی شد.

شبکه المیادین نیز اعلام کرد رهبران اخوان المسلمین از تحصن کنندگان در این دو میدان خواستند از میدان خارج نشوند

شبکه تلویزیونی المیادین با پخش تصاویری از میدان رابعه  العدویه و النهضه ‌در قاهره و جیزه اعلام کرد  آتش سوزی های گسترده ای در نتیجه شلیک گازهای اشک آور و حمله به چادرهای تحصن کنندگان و واکنش آنها به این حملات به وجود آمده است.

محمد ناصر رئیس دفتر شبکه  المیادین در قاهره گفت ستونهای دود ناشی از نارنجکهای گازی است و از طرف دیگر تحصن کنندگان تعداد زیادی لاستیکهای خودروها را برای دفاع از خود آتش زده اند. تعدادی از چادرها در خیابان النهضه آتش گرفته و این ستونهای دود ناشی از آن  است .

اوضاع در میدان النهضه بهتر از رابعه العدویه نیست . عملا کار پایان دادن به این تحصنها آغاز شده است .

اقدامات وزارت کشور مصر به صورت تدریجی انجام می شود و تحصن کنندگان برای مقابله با وزارت کشور از وسایل متعارف مانند بطریهای آتشزا استفاده می کنند .

بطری های آتش زا از جمله عوامل آتش سوزی است .

بالگردهای نیز بر فراز میدان رابعه العدویه والنهضه در حال پرواز هستند و اوضاع را زیر  نظر دارند . شواهد نشان می دهد ساعتهای سرنوشت سازی در پیش  است . ورود به این میدان ها کار بسیار سختی شده همه راهها به سوی این میدانها قطع شده است .وزارت کشور مصر از مردم خواسته است از مسیرهای دیگری استفاده کنند زیرا ورود و خروج به این میدانها امکان پذیر نیست .

شمار زیادی از نیروهای مصری در ورودی های این میدان ها مستقر شده اند. لودرها با حمایت گسترده نیروهای نظامی در حال از بین بردن موانعی هستند که تحصن کنندگان ایجاد کرده اند همچنین سنگرهای خاکی و فلزی و چوبی و چادرها را لودرها از بین می برند .

 خبرگزاری رویترز در خبری فوری به نقل از یکی از خبرگزاری های دولتی مصر اعلام کرد نیروهای امنیتی مصر شروع به تخلیه اردوگاه های طرفداران محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده این کشور کرده اند.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز اعلام کرد ائتلاف حمایت از مشروعیت از مصریها خواست در اعتراض به حمله نیروهای مصری به میدانهای رابعه العدویه و النهضه به خیایابها بیایند و تظاهرات کنند.

شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد نیروهای امنیتی مصری تعدادی از هواداران گروه اخوان المسلمین را در میدانهای رابعه العدویه و النهضه بازداشت کرده اند .

المیادین افزود منابع امنیتی تأکید کردند نیروهای مصری تاکنون از گلوله های جنگی برای پایان  دادن به تحصن اخوانی ها در این دو میدان استفاده نکرده اند .

 منابع آگاه در وزارت کشور مصر روز چهارشنبه از کشته شدن دست کم دو تن از نیروهای امنیتی مصر در جریان حمله به اردوگاه طرفداران محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده این کشور در قاهره پایتخت خبر دادند .

 شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش به نقل از وزارت کشور مصر اعلام کرد نیروهای امنیتی کنترل میدان النهضه را به دست گرفتند و فردی مسلح را به همراه مقادیری سلاح بازداشت کردند.

 شبکه تلویزیونی المصریه اعلام کرد شماری از تحصن کنندگان در میدان رابعه العدویه در قاهره به دانشگاه الازهر حمله کرده اند و سلاحهای خودکار در اختیار دارند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها