یک متخصص تغذیه گفت: تمام فرآیندهای بدن و واکنش‌های آن در محیط آبی انجام می‌گیرد و بدن با از دست دادن آب دچار عوارضی می‌شود که با میزان آب از‌دست رفته رابطه مستقیم دارد.
کد خبر: ۵۸۷۸۷۲

دکتر احمد درستی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: 70 درصد وزن بدن یک فرد معمولی را آب تشکیل می‌دهد و زمانی که بدن یک درصد از آب خود را دست دهد، احساس تشنگی و اگر 2‌درصد آب از بدن فرد خارج شود علاوه بر احساس تشنگی، دچار آشفتگی و کم‌اشتهایی نیز می‌شود. با از دست دادن 3درصد آب، شخص دچار ضعف و بی‌حالی و افزایش غلظت خون شده و با کاهش 4 درصد آب، مبتلا به تهوع و ضعف عضلانی می‌شود. وی اظهار کرد: با کاهش آب بدن تا 5 درصد، فرد دچار از دست دادن تمرکز فکر نیز می‌شود و با کاهش 6 درصد آب، اختلال در کنترل درجه حرارت بدن پیش می‌آید و در نهایت کاهش 7 درصد به بالا موجب تنگی نفس و گرفتگی عضلات و افت گردش خون و نارسایی کلیوی می‌شود. بر این اساس نوشیدن روزانه ده تا هشت لیوان آب سالم و نسبتا خنک بسیار مفید است، ولی اگر فردی در حرارت زیاد و مدت طولانی فعالیت می‌کند و میزان تعریق او بالاست لازم است مقدار بیشتری از 12 تا 16 لیوان آب بنوشد.

جلوی آکنه را بگیرید

متخصصان پوست دریافته‌اند در صورتی که فرد مبتلا به آکنه در مورد این بیماری آگاهی کافی داشته باشد با انتخاب راهکارهای ساده می‌تواند بهتر با این مشکل مقابله کند و از شدت آن بکاهد. به گزارش ایسنا، با رعایت چند نکته ساده‌ می‌توان از بروز آکنه روی پوست جلوگیری کرد که برخی از معمول‌ترین آنها عبارتند از:

ـ صورت خود را دو بار در روز با آب گرم و صابون‌های ملایم شست‌وشو دهید.

ـ برای شست‌وشوی پوست صورت خود از لیف استفاده نکنید، چراکه به التهاب پوست منجر می‌شود.

ـ در صورت استفاده از لوازم آرایشی، کرم‌های مرطوب‌کننده و ضدآفتاب مطمئن باشید که فاقد چربی باشد.

ـ در صورتی که موهای بلندی دارید آن را به طور مرتب شست‌وشو دهید و اجازه ندهید موها با پوست صورت‌تان تماس داشته باشد.

ـ پس از انجام فعالیت‌های ورزشی صورت‌تان را بشویید.

ـ از آسیب رساندن و کندن جوش‌های صورت خودداری کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها