چهار تنیسور در تهران مشخص می شوند

ملی پوشان تنیس به کیش می روند

احمدوند می‌گوید بعد از بازی‌های ترکیه ترکیب چهار نفره تیم ایران را برای دیویس کاپ مشخص می‌کند.
کد خبر: ۵۸۶۸۸۲
ملی پوشان تنیس به کیش می روند

تنیسورهای ایران در رقابت‌های فیوچرز ترکیه به دنبال کسب آمادگی هستند. این رقابت‌ها از هفته قبل آغاز شده و بعد از بازی‌های هفته اول در استانبول، تنیسورهای شرکت‌کننده، پیکارهای دومین هفته را در ازمیر برگزار می‌کنند. برای ملی‌پوشان ایرانی حضور در این بازی‌ها به منزله آماده‌سازی پیش از بازی‌های دیویس کاپ است.

سعید احمدوند، سرمربی تیم ملی که اکنون با تیم در ترکیه به‌سر می‌برد به دنبال شناسایی ترکیب نهایی است، چون او تا روز هجدهم شهریورماه مهلت چندانی ندارد.

در شرایط کنونی تیم ملی بدون اشکان شکوفی در ترکیه است. در غیاب این بازیکن، انوشا شاهقلی، اشکان دبیری، البرز اخوان و شاهین خالدان اعضای تیم ملی تنیس را تشکیل می‌دهند.

احمدوند می‌گوید بعد از بازی‌های ترکیه ترکیب چهار نفره تیم ایران را برای دیویس کاپ مشخص می‌کند. این رقابت‌ها به میزبانی امارات برگزار می‌شود و ایران از بخت‌های صعود به گروه دوم رقابت‌های آسیا ـ اقیانوسیه است.

فدراسیون تنیس برای آماده‌سازی بیشتر ملی‌پوشان تصمیم به برپایی اردویی در کیش دارد، چون به اعتقاد سرمربی تیم ملی، برگزاری اردو در آن شرایط آب و هوایی خاص به انطباق‌پذیری ملی‌پوشان برای برگزاری بازی‌های خود در امارات کمک می‌کند؛ اما تا پیش از بازی‌های تمرینی در کیش، تنیسورهای ایران باید در فیوچرز ترکیه امتحان پس بدهند. این تورنمنت با حضور تنیسورهای 22 کشور در حال برگزاری است.

شاهرخ کشاورز، دبیر فدراسیون درباره تیم‌های اسپانیا، ایتالیا، جمهوری چک، اسلوواکی و آلمان اعتقاد دارد آنها تنیسورهای خوبی را به ترکیه فرستاده‌اند. بازی‌های ایرانی‌ها با تنیسورهایی در این سطح به تیم ملی در تقابل با آسیایی‌ها کمک می‌کند. از همین رو همه به دنبال نتایج خوب در بازی‌های فیوچرز هستند.

مشخص نبودن ترکیب تیم ملی نیز انگیزه‌ها را بیشتر کرده است، چون اشکان شکوفی در تهران تهدید دائمی برای شرکت‌کنندگان در فیوچرز ترکیه است. در هفته اول این رقابت‌ها بود که بر اساس جدول دو ایرانی با هم برخورد کردند؛ انوشاشاهقلی و شاهین خالدان.

شاهقلی که اکنون بهترین تنیسور ایران است و با قهرمانی در جام رمضان به ترکیه رفت، جدال ایرانی‌ها را به نفع خود تمام کرد تا جایگاه تثبیت‌شده‌ای در تیم ملی تنیس ایران داشته باشد. پس از این پیروزی شاهقلی در جمع 16 نفر برتر جدول اصلی مسابقه‌های ترکیه قرار گرفت. همه این برنامه‌ها برای تنیس دیویس کاپ در گروه 3 آسیا و اقیانوسیه برگزار می‌شود که ایران باید با تیم‌های هنگ‌گنگ، جزایر پاسیفیک، امارات، کامبوج، مالزی، عمان و ویتنام رودررو شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها