متهمان این توپ را از یک نمایشگاه سرقت کرده بودند

دستگیری سارق توپ نقره‌ای

دو پسر جوان که با سرقت توپ نقره‌ای از نمایشگاه قصد داشتند آن را سه میلیون تومان بفروشند، در عتیقه‌فروشی دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۸۶۷۶۹

به گزارش پلیس آگاهی تهران، هشتم تیر امسال صاحب یک مغازه عتیقه‌فروشی با حضور در کلانتری 118 ستارخان، ماموران را در جریان سرقت از نمایشگاه صنایع‌دستی و عتیقه‌جات قرار داد و ارزش اموال سرقت شده را بیش از یک میلیون دلار اعلام کرد.

با طرح این شکایت، پرونده‌ای در این زمینه تشکیل و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 2 به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

مالباخته گفت: هجدهم خرداد امسال نمایشگاهی از سوی معاونت گردشگری میراث فرهنگی در یکی از مراکز فرهنگی شمال غرب تهران برگزار شد. من نیز به دلیل ساخت توپ نقره‌ای، جام نقره‌ای و چاقوی نقره‌ای مخصوص باز کردن پاکت نامه که قرار بود از طریق فدراسیون فوتبال به قیمت یک میلیون دلار به فدراسیون فوتبال آسیا (AFC) فروخته شود، به نمایشگاه معرفی شدم. در نمایشگاه غرفه‌ای برای نمایش توپ نقره‌ای در اختیار من قرار داده شد، اما پس از 20 روز حضور در نمایشگاه و هنگام تحویل گرفتن گوی نقره‌ای متوجه شدیم توپ، جام و چاقوی همراه آن در آخرین شب نمایشگاه سرقت شده است.

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان پایگاه دوم در اولین مرحله موضوع را به اتحادیه صنایع‌دستی و عتیقه‌فروشان و اتحادیه طلا و جواهرفروشان اطلاع دادند تا مشخصات اموال سرقتی در اختیار تمامی اعضای اصناف قرار گیرد. به فرودگاه‌های تهران و پایانه‌های مسافری نیز اطلاع داده شد تا در صورت شناسایی اموال، مانع از خارج شدن آنها از تهران شوند. اقدامات پلیسی برای شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داشت تا سرانجام هفتم مرداد امسال، یکی از فروشندگان ظروف عتیقه در خیابان بهبودی با کلانتری 118 ستارخان تماس گرفت و اعلام کرد فرد جوانی با مراجعه به مغازه‌اش قصد دارد توپ نقره‌ای و دیگر اموال سرقت شده را به قیمت سه میلیون تومان بفروشد.

در پی این تماس ماموران کلانتری، با حضور در عتیقه‌فروشی، مرد جوانی را که قصد فروش اموال سرقتی داشت، دستگیر و به پایگاه دوم آگاهی منتقل کردند.

مالباخته نیز برای شناسایی اموال به پایگاه دوم دعوت شد و گوی نقره‌ای، جام و چاقوی نقره‌ای را شناسایی کرد.

متهم به نام آرمین بیست ساله ادعا کرد از سرقتی بودن اموال اطلاع نداشته و این اموال را یکی از دوستانش به نام مجید در اختیارش قرار داده تا آنها را بفروشد.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان به محل کار مجید در منطقه نیاوران اعزام و متوجه شدند در طول برگزاری نمایشگاه، در غرفه‌ای نزدیک غرفه محل سرقت به عنوان فروشنده حضور داشته اما پس از پایان کار نمایشگاه دیگر به این محل مراجعه نکرده است. با شواهد و دلایل به دست آمده، کارآگاهان مخفیگاه مجید بیست و دو ساله را در منطقه عبدل‌آباد شناسایی و یازدهم مرداد وی را دستگیر کردند.

مجید پس از انتقال به پایگاه دوم پلیس آگاهی اعلام کرد، پیشنهاد و طراحی سرقت توسط آرمین انجام شده است.

مجید گفت: زمانی که در نمایشگاه متوجه ارزش گوی نقره‌ای شدم، موضوع را با آرمین در میان گذاشته و پیشنهاد سرقت را مطرح کردم و او نیز پذیرفت. مدتی مالباخته را زیر نظر داشتم تا این‌که محل نگهداری گوی نقره‌ای را در ساعات تعطیلی نمایشگاه شناسایی کردم و در آخرین روز نمایشگاه من و آرمین در نمایشگاه مخفی شدیم و پس از این‌که همه غرفه‌داران خارج شدند، در تاریکی شب به داخل غرفه رفته و گوی نقره‌ای را سرقت کردیم و از نمایشگاه خارج شدیم.

سرهنگ کارآگاه جان‌پرور، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: با کشف توپی که قرار بود یک میلیون‌دلار به فدراسیون جهانی فوتبال فروخته شود، در ادامه تحقیقات و با مواجهه حضوری میان متهمان، آرمین نیز به نقش و مشارکت خود در سرقت اعتراف کرد که در ادامه رسیدگی به این پرونده و با تکمیل تحقیقات و کشف تمامی اموال سرقت شده، قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده برای هر دو متهم صادر شد و آنها روانه زندان شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها