در حالی‌که رسانه‌های غربی جوسازی سنگینی برای نشان‌دادن تمایل رنو برای ترک ایران آغاز کرده‌اند، این شرکت تمایلی به ترک ایران نداشته و کار در نمایندگی ایرانی آن به‌طور عادی ادامه دارد.
کد خبر: ۵۸۲۹۵۱

به گزارش ایسنا، رنو تنها خودروساز خارجی بود که علاوه بر انتقال تکنولوژی، نسبت به سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه تولید خودرو در ایران اقدام کرد.

در این شرایط اخیرا خبری از اظهارات جدید سخنگوی رنو در رابطه با صنعت خودروی ایران منتشر شد. بر این اساس سخنگوی این شرکت از بررسی تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنعت خودروی ایران خبر داده است.

سخنگوی شرکت رنو البته تاکید کرده که طرف فرانسوی به تعهدات قبلی خود نسبت به شرکت‌های ایرانی پایبند خواهد بود.این اظهارات از سوی برخی به احتمال خروج رنو از صنعت خودروی ایران تعبیر شد؛ با این حال فعالان صنعت خودرو از تمایل قلبی این شرکت برای ادامه حضور در ایران خبر می‌دهند.در این زمینه مشاور انجمن خودروسازان ایران گفت: رنو علاقه‌مند به ادامه فعالیت در ایران بوده و اصولا شرایط این شرکت با رقیب فرانسوی‌اش (پژو) متفاوت است.

داوود میرخانی‌رشتی ادامه می‌دهد: اظهارات اخیر سخنگوی رنو نشان می‌دهد که این شرکت با توجه به تحریم اخیر به‌دنبال یافتن راهکاری برای ادامه همکاری با ایران است.

وی با بیان این‌که رنو نمی‌خواهد تسلیم تحریم‌های اخیر آمریکا بر ضد صنعت‌خودروی ایران شود، خاطرنشان می‌کند: در صورت خروج رنو و گرایش خودروسازان داخلی به سوی چینی‌ها، بازار رنو در ایران از دست خواهد رفت، بنابراین این شرکت فرانسوی برای درازمدت برنامه‌ریزی کرده و در اندیشه‌ حفظ منافع و بازار خود در ایران است؛ بازاری که البته به سادگی به دست نیامده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها