رکورد تولید گندم در گلستان زده شد

گندمکاران گلستانی امسال با تولید بیش از یک میلیون و 100‌هزار تن گندم، رکورد 11 ساله تولید گندم را در این شهرستان شکستند.
کد خبر: ۵۸۲۵۵۴

به گزارش مهر، این افزایش میزان تولید درحالی است که سطح کشت گندم امسال نسبت به سال قبل کاهش داشته است.رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: از ابتدای فصل خرید امسال تاکنون 361 هزار تن گندم مازاد مصرف از گندمکاران استان خریداری شده است.

سید نصیر سیدمحمدی افزود: در 11 سال گذشته میزان تولید گندم در استان 955 هزار تن بوده و اصلی‌ترین عاملی که سبب کاهش یا افزایش قیمت خرید گندم می‌شود، قیمت خرید تضمینی است که از 420 تومان به 720تومان افزایش یافته است. وی در عین حال عنوان کرد: افزایش قیمت نهاده‌ها و افزایش قیمت تمام شده محصول سبب شده تا کشاورزان رغبت کمی به تحویل گندم داشته باشند و ترجیح دهند آنها را در انبارها ذخیره کنند. سیدمحمدی خاطرنشان کرد: شرایط نگهداری گندم در انبارها نامناسب است و ما نگران آن هستیم که با آفات انباری مواجه شویم. رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان اظهار کرد: این امر سبب می‌شود گندم قابل مصرف انسانی نباشد که هم به ضرر کشاورز است و هم امنیت غذایی کشور به خطر‌می‌افتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها