هشدار به افراد مسن، بیماران قلبی و ریوی؛

هوای تهران در شرایط ناسالم

مدیرکل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هوای تهران با قرار گرفتن شاخص ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون روی عدد 200 همچنان در شرایط ناسالم قرار دارد.
کد خبر: ۵۸۲۱۳۱
هوای تهران همچنان در شرایط ناسالم قرار دارد

یوسف رشیدی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاههای سنجش آلودگی هوای شهر تهران، امروز از میزان تمام آلاینده‌ها به غیر از آلاینده منواکسید کربن و دی اکسید گوگرد نسبت به روز گذشته کاسته شده است. به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا در حال حاضر در شرایط ناسالم است.

به گفته وی، ایستگاه‌های پارک قائم و شهرک چشمه به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون آلوده‌ترین مناطق تهران است.

رشیدی اعلام کرد:  انتظار می­‌رود شاخص کیفیت هوا تا ظهر در شرایط ناسالم برای گروه­‌های حساس باقی بماند.

به گفته وی، اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس شامل افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، ریوی و افراد مسن است بنابراین توصیه می‌‌شود درشرایط ناسالم برای گروه­های حساس افراد مبتلا به بیماری‎های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی مدت در فضای باز را کاهش داد.

وی تصریح کرد: گزارش هواشناسی حاکی از آسمانی صاف و گاهی وزش باد در پایتخت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها