بفرمایید «بریانی» اصفهان

مواد لازم. برای 5 نفر گوشت سر دست 600 گرم. پیاز متوسط یک عدد. نمک، فلفل، زرد چوبه و دارچین به مقدار لازم.نان لواش پنج عدد. خلال بادام و زعفران به میزان لازم. سبزی معطر 100 گرم.
کد خبر: ۵۸۱۷۲۲

طرز تهیه: ابتدا گوشت را با چربی موجود در آن همراه یک عدد پیاز و نمک و فلفل و زرد چوبه حتما نیم پز کنید. اگر پخته شود بریانی کیفیت خوب و مطلوبی نخواهد داشت. بعد گوشت را در​آورده و از استخوان جدا کرده و دو تا سه بار چرخ کنید. در این مرحله باید از آب گوشت حدود نصف لیوان باقی بماند. سبزی معطر که شامل ترخون، مرزه و جعفری است​، ریز خرد کنید و به همراه دارچین و زعفران به گوشت اضافه نمایید. سپس روی حرارت ملایم بگذارید و مرتب به هم بزنید تا مواد به خورد هم بروند. (در اصفهان بریانی را در کفگیر‌های پهن که مخصوص این کار است می‌پزند. شما می‌توانید در یک ماهیتابه کوچک بریانی درست کنید)

اول روی کف کفگیر کمی دارچین و یک قاشق از آب گوشت بریزید و روی حرارت بگذارید تا داغ شود. بعد مقداری از مواد بریانی را (به اندازه یک همبرگر ) درون کفگیر پهن کنید و دوباره روی حرارت بگذارید. اگر خشک بود کمی آب گوشت روی آن بریزید و به مدت یک دقیقه سرخ کنید. در این مرحله از نان لواشی که آماده کرده بودید استفاده کنید و بریانی را روی آن بر گردانید. مقداری خلال بادام و زعفران زده شده روی آن بریزید و همراه پیاز چه و ریحان سرو کنید. این غذا، از غذا‌های سنتی و لذیذ و پر طرفدار اصفهان است.شما هم امتحان کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها