ابتدا بیورن بورگ سوئدی بود که در نیمه دوم دهه 70 در پنج نوبت پیاپی قهرمان مسابقات تنیس ویمبلدون در قسمت انفرادی مردان شد و اگر جان مک انروی آمریکایی این نوار طلایی استثنایی را در سال 1981 قطع نمی‌کرد و در فینال او را نمی‌برد، بورگ شش عنوانی و درخشان‌تر می‌شد. بعد از اوپن شدن تنیس در سال 1969 و ورود حرفه‌ای‌ها و آماتورها به دنیای یکدیگر و برداشته شدن خط تفکیک بین آنان، کار تنیسورها به قدری در گرنداسلم‌های چهارگانه این ورزش سخت شد که همگان مطمئن بودند فراتر رفتن از پنج عنوان اولی بورگ در عمده‌ترین اسلم این ورزش نزدیک به غیرممکن است.
کد خبر: ۵۸۱۶۸۲

اما روژه فدرر سوئیسی این باور را شکست و از 2003 نوار قهرمانی‌هایش را در تنها گرنداسلم روی چمن جهان شروع کرد و در سال 2012 آن را به عدد هفت رساند. حالا فقط پربرادشاو که یادگاری از سال‌های نخستین قرن بیستم در این گرنداسلم کاملا سنتی است، به اندازه فردی سی و دو ساله قهرمانی دارد اما در دوران برادشاو مدافع عنوان قهرمانی فقط از نیمه‌نهایی وارد جدول اصلی می‌شد و قبل از آن مسابقات را تماشا می‌کرد و همین مساله نشان می‌دهد فدرر چقدر کارش بزرگ‌تر بوده و برای تصاحب هفت عنوانش چه رنجی برده است.

او اوایل تابستان امسال با تحمل یک شکست شوکه‌کننده در همان دور دوم رقابت‌های ویمبلدون با رویای هشتمین قهرمانی‌اش خداحافظی کرد. اما وی ناامید نشده و سال بعد برای رسیدن به هدفش از نو به ویمبلدون می‌آید. فقط با مرارت‌ها و ماندگاری‌هایی از همین دست است که فد‌رر رکورد‌دار فتح گرند اسلم‌ها در تاریخ این ورزش هم هست. او 17 بار در این مسابقات قهرمان شده که شامل پنج عنوان اولی در یو.اس.اوپن، چهار مقام نخست در اوپن استرالیا و یک قهرمانی در اوپن فرانسه هم می‌شود.

رکوردی که رافائل نادال اسپانیایی و 12 گرند اسلمی هم برای رسیدن به آن مشکلاتی اساسی دارد.

این در حالی است که بورگ هم در عمر ورزش‌اش بیشتر از 11 گرند اسلم را نبرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها