رئیس جمهور :

انرژی جدیدی در روابط تهران - بغداد دمیده می‌شود

رییس جمهور روابط تهران - بغداد را برادرانه و ممتاز توصیف کرد و گفت: در این سفر با تاکید بر تقویت و تعمیق مناسبات، انرژی جدیدی در توسعه روابط دوجانبه دمیده خواهد شد.
کد خبر: ۵۸۰۶۰۸
انرژی جدیدی در روابط تهران - بغداد دمیده می‌شود

محمود احمدی نژاد پیش از عزیمت به عراق در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر افزود: امروز دو کشور دشمنان و همچنین منافع مشترک دارند و سالانه چند میلیون نفر ایرانی و عراقی به کشورهای هم سفر می کنند و بخشی از زیباترین نمادهای اعتقادی و باوری در ایران و عراق قرار دارند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران و عراق در یک حوزه ممتاز فرهنگی واحد قرار دارند، گفت: علائق، سوابق تاریخی، دیدگاه ها، اعتقادات و باورهای ما به طور کامل با عراق درهم تنیده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: پس از سقوط رژیم دیکتاتور عراق که به مدت طولانی به عنوان سدی در روابط دو کشور قرار داشت،شاهد توسعه سریع و همه جانبه روابط برادرانه هستیم.

احمدی نژاد ؛ پیشرفت، امنیت و عزت عراق را پیشرفت، امنیت و عزت ایران دانست و با اشاره به همکاری دو کشور در بخش های مختلف فرهنگی، فنی و مهندسی، تجاری و سرمایه گذاری گفت: در زمینه انرژی با عراق همکاری های بسیار خوبی داریم.

رئیس جمهور تأکید کرد: ظرفیت های دو کشور برای توسعه روابط چندین برابر آن چیزی است که تا امروز جاری و عملیاتی شده است.

احمدی نژاد به دیدار خود با مقامات عراقی در این سفر اشاره کرد و گفت: در دیدار با مسوولان عراق بر تقویت و تعمیق روابط برادرانه و ممتاز تأکید خواهد شد و انرژی جدیدی در توسعه روابط دمیده می شود.

رئیس جمهور همچنین زیارت عتبات عالیات در این سفر را از دیگر برنامه های خود و هیات همراه اعلام کرد.

احمدی نژاد عصر امروز درصدرهیأتی بلند پایه سیاسی، اقتصادی و به منظور دیدار با مقامات عراقی عازم بغداد شد.

رییس جمهور را در این سفر تعدادی از وزیران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی همراهی می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها