تصمیم جدید دولت در روزهای پایانی

سهام عدالت قابل معامله شد

رییس‌جمهور گفت: اگر اجازه داده می‌شد و موانعی نبود، تمام ثروت کشور را به سهام عدالت تبدیل و در بین همه مردم ایران توزیع می‌کردم.
کد خبر: ۵۸۰۱۷۲
معتقدم باید همه ثروت کشور را به سهام عدالت تبدیل  کرد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی‌نژاد عصر امروز (سه‌شنبه) در مراسم شصتمین سال تأسیس سازمان تأمین اجتماعی در سالن اجلاس سران در جمع مدیران، مسئولین و کارکنان سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه مهمترین مأموریت یک حکومت اجرای عدالت است، اظهار داشت: عدالت یعنی ساز و کارها و رفتارها را به گونه‌ای طراحی و کنترل کنیم که آحاد مردم از فرصت‌ها و ثروت‌های عمومی بهره‌مند شوند و همه بتوانند زندگی عزتمند، شرافتمند و سرشار از آسایش و رفاه را در اختیار داشته باشند.

احمدی نژاد گفت: اگر اجازه داده می‌شد و موانعی نبود، تمام ثروت کشور را به سهام عدالت تبدیل و در بین همه مردم ایران توزیع می‌کردم.

رییس‌جمهور افزود: از مهمترین مأموریت‌های یک حکومت برای استقرار عدالت، توزیع ثروت عادلانه است، اما وقتی ساز و کارها با برخی زیاده‌خواهی‌ها و خودخواهی‌ها عجین می‌شود، فاصله‌ها زیاد و بعضی مأموریت‌ها در جامعه حاکم می‌شود.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه مسئولیت حکومت باز توزیع مکرر و مداوم ثروت در جامعه است، خاطر نشان کرد: حکومت باید از انباشت ثروت، رشد و توسعه فقر در جامعه جلوگیری کند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه ما به اندازه توانایی و وسع خود باید در راه عدالت تلاش کنیم، تأکید کرد: حقیقت عدالت در زمان استقرار عدالت جهانی به رهبری تجلی عدالت و انسان کامل محقق خواهد شد.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود یکی دیگر از وظایف حکومت را توزیع بیت‌المال ذکر کرد و خاطر نشان کرد: بیت‌المال باید در بین آحاد مردم به صورت مساوی تقسیم شود.

رییس‌جمهور ماه مبارک رمضان را ماه خدا و امیرالمؤمنین(ع) دانست و با بیان اینکه حضرت علی(ع) تجلی عدالت است تصریح کرد: حضرت علی(ع) همه بیت‌المال را بدون توجه به مراتب اجتماعی، عنوان‌ها و جایگاه‌ها در بین مردم به صورت مساوی توزیع می‌کرد و اجازه نمی‌داد تا کسی با دست‌اندازی در بیت‌المال، بیش از حق خود برداشت نماید.

احمدی‌نژاد گفت: برخی‌ها متاسفانه به بهانه‌های مختلف از جمله مدیریت، سازماندهی بهداشت، آموزش و غیره، ساز و کارها را طوری طراحی می‌کنند که عده‌ای از بیت‌المال بهره‌ بیشتری ببرند، که امیدوارم زمانی برسد که همه درآمدهای دولت، به طور مساوی بین همه مردم توزیع شود و اگر کسی بخواهد تلاش و کار بیشتری انجام دهد، معادل آن، درآمد بیشتری نیز به دست خواهد آورد.

رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در سازمان تأمین اجتماعی، گفت: یکی از آرزوهایم این است که سازمان تأمین اجتماعی به جایگاهی برسد تا بازنشستگان و کارآزمودگان را در حد مناسب تأمین کند، چرا که کسی که سی سال زحمت کشیده باید زندگی وی تأمین گردد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه کارهای خوبی در سازمان تأمین اجتماعی انجام شد و در حد توان هم اقدامات لازم به عمل آمد، خاطر نشان کرد: چند بار در دولت تصمیم گرفتیم که بدهی‌ها و تعهداتی که بر دوش سازمان تأمین اجتماعی گذاشته شده را تأمین کنیم که این کار هم انجام شد و تا روزی که اینجانب در مقام ریاست جمهوری در خدمت ملت ایران هستم، هر پیشنهادی که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی ارائه کنند، ما با افتخار در جهت حل مشکلات این سازمان کمک خواهیم کرد.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به لوح تقدیری که مسئولین سازمان به وی اهداء‌ کردند، گفت: معتقدم لوح تقدیر، نشان ملی و نشان مدیریت و عظمت باید به کسی ارائه شود که با 350 هزار تومان حقوق ماهیانه یک خانواده را آبرومندانه اداره می‌کند. البته برای بخشی از جامعه سعی کردیم که حقوق ماهیانه 350 هزار تومانی را به 700 هزار تومان افزایش دهیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به خدمات دولت نهم و دهم تصریح کرد: کارهایی که در طول دولت نهم و دهم در بخش‌های مختلف همچون هوا و فضا، هسته‌ای انجام داد و دنیا این کارهای بزرگ را مورد توجه و تحسین قرار داد، به اندازه آن کار کوچکی که ما در خدمت کارگران و بازنشستگان انجام دادیم، برای ما عزیز، شیرین و مهم نبود.

رییس‌جمهور خطاب به مسئولین و کارکنان سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد اینجانب به عنوان یک خدمتگزار کوچک شما از این به بعد هر کجا که باشم در همان مسیر قبلی خدمتگزار شما خواهم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها