معاون وزیر بهداشت:

تعداد کمبودهای دارویی در کشور به 60 قلم رسید

رییس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه تعداد کمبودهای دارویی در کشور از 75 قلم به کمتر از 60 قلم کاهش یافته‌ است، گفت: مشکل‌سازترین کمبودها مربوط به داروهای خارجی است.
کد خبر: ۵۷۸۵۹۵
تعداد کمبودهای دارویی در کشور به 60 قلم رسید

عباس حاجی‌آخوندی در حاشیه بیست و هشتمین محفل انس با تیم‌های اضطراری درمان در دفاع مقدس، در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر تشکیل باندها و تیم‌های منسجم قاچاق دارو در اطراف داروخانه‌های دولتی بزرگ از جمله 13‌آبان، گفت: داروخانه 13 آبان خودش یعنی معاونت غذا و دارو. 13 آبان جزو مهم‌ترین داروخانه‌های کشور است. البته ممکن است عده‌ای در بیرون از داروخانه کمین بگذارند و از طریقی داروها را از مسیر قاچاق تهیه کرده تا وقتی مردم گرفتار هستند، به آنها عرضه کنند.

وی ادامه داد: بیرون از داروخانه قدرت برخورد نداشتیم، اما این کار را با حمایت وزیر دادگستری پیگیری کردیم که به دنبال آن تیم مشترک بازرسی تشکیل شد، وزارت بهداشت هم ساختمانی را برای این امر اختصاص داده است.

 برخورد با قاچاقچیان دارو

حاجی‌آخوندی ابراز امیدواری کرد که این تیم‌های بازرسی مشترک بتوانند نقاط مختلف را با توجه به اینکه دیگر ضابط قضایی هم در هر تیمی وجود دارد، رصد و با موارد تخلف برخورد کنند.

به گفته معاون وزیر بهداشت، این تفاهم‌نامه مشترک میان این دو وزیر به تازگی امضا شده است و تلاش می‌کنیم این سوداگران را به کمک مردم سر جای خود بنشانیم.

وی با بیان اینکه علت بیشتر به چشم آمدن این پدیده نیز کمبود دارو بوده است که به حق مردم را آزار داده است، اظهارکرد: 37 خط تولید در داخل کشور متوقف شده بود، اما اکنون همه خطوط تولید مشغول کار هستند و ذخایر دارویی موجود در شرکت‌های پخش دو برابر سال گذشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها