بازیکنی مانند حامد حدادی نگاه اهالی ورزش را به سمت و سوی بسکتبال حرفه‌ای برد. شاید تا قبل از رفتن ملی‌پوش بسکتبال ایران به NBA خیلی‌ها هنوز قواعد بازی کردن در این لیگ را نمی‌دانستند، اما حضور حامد، فتح باب تازه‌ای برای بسکتبال ایران بود تا در آینده جوانانی نظیر ارسلان کاظمی راه پیوستن به این لیگ بزرگ را پیدا کنند، اما با همه بزرگی NBA و خط‌شکنی حامد حدادی برای ورود به عرصه جدید بسکتبال دنیا، چرا این بازیکن 218 سانتی‌متری با وجود گذشت پنج سال هنوز نتوانسته است جایگاه ثابتی برای خود دست و پا کند.
کد خبر: ۵۷۷۶۶۳

حدادی از ممفیس به D ـ لیگ (لیگ پایین‌تر از NBA) رفت و دوباره برگشت. تورنتو مقصد بعدی او بود که بدون بازی او را به فینیکس منتقل کرد و به رغم انجام 17 بازی برای این تیم در فصل گذشته، اکنون فینیکس هم حامد را بازیکن آزاد اعلام کرده است. حامد حدادی از زمان پیوستن به ممفیس با مارک گسول بازیکن اسپانیایی که 216 سانتی‌متر قد دارد، هم تیمی و هم پست شد. او تا پنج سال پیش مانند حدادی در ممفیس ناشناخته بود هرچند تماشاگران ممفیس به دلیل بازی پائو گسول برادر مارک در این تیم ـ که بعدها به لیکرز رفت ـ او را بیشتر می‌شناختند، اما مارک در طول این پنج فصل، خود را به عنوان یکی از بهترین بازیکنان ممفیس در NBA جا انداخت تا جایی که فصل گذشته یکی از برترین بازیکنان کنفرانس غرب و در مجموع NBA لقب گرفت. تفاوت مارک با حامد را از چند جهت می‌توان بررسی کرد. بازیکن اسپانیایی از کلاس بسکتبال جهانی با اتکا به مهارت‌های پایه‌ای به NBA رفت، اما حدادی خود را به صورت خودجوش در رقابت‌های المپیک پکن شناساند و راهی این لیگ شد. بازیکنی که در ایران برای نخستین بار در هفده سالگی دست به توپ شد و وقت زیادی صرف رفع اشکالات حرکتی به دلیل قامت بلندش کرد. هر چقدر مارک فارغ از ضعف‌های پایه‌ای بود، حامد به دلیل محرومیت از جنبه‌های آموزشی در گروه‌های سنی نتوانست بر ضعف‌های مهارتی ـ فنی همچنین نداشتن سرعت بازی مناسب چیره شود.

علاوه بر این نکات، آسیب‌دیدگی شدید دست و بی‌حسی برخی عصب‌های این قسمت مانع از پیشرفت بیشتر این ملی‌پوش بلندقامت بسکتبال شد تا جایی که او با استفاده از استعداد فیزیکی چند فصل در NBA دوام آورد. اکنون حدادی با اعلام بازیکن آزاد توسط فینیکس، جام ملت‌های آسیا را در پیش دارد. باشد با تلاشی دوباره و درخشش در بازی‌های آینده توام با گرفتن سهمیه جهانی با تیم ایران، دوباره خود را به عنوان بازیکن بین‌المللی برای ورود به تیم دیگری در NBA معرفی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها