ماجرای خانواده‌ای که با اعتیاد نابود شد

مرگ شوهر، اتهام به قتل همسر

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در یک ماه گذشته حدود 850 مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز شناسایی شد، گفت: هم اکنون خراسان رضوی و تهران دارای بیشترین کمپ‌های غیرمجاز است.
کد خبر: ۵۷۷۵۲۹
تهران و خراسان، جزو بیشترین کمپ‌های غیرمجاز

بابک دین پرست، با اشاره به آخرین وضعیت کمپ‌های ترک اعتیاد غیرمجاز  اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار یک ماه گذشته حدود 850 مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز شناسایی شد که از این تعداد حدود 400 مرکز پلمپ شد، چراکه این مراکز به توصیه‌های ستاد مبنی بر قرار گرفتن در چرخه ساماندهی و اخذ مجوزها توجهی نمی‌کردند.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: با همکاری سازمان بهریستی و دانشگاه علوم پزشکی، توانستیم 224 مورد از مراکز ترک اعتیاد غیر مجاز را ساماندهی کرده و مجوز فعالیت برای آنها صادر کنیم.

وی ادامه داد: برای ساماندهی مراکزبه کمیته‌های درمانی استانی ابلاغیه‌ای صادر شد که بر اساس آن این مراکز موظف شدند نیازسنجی استان خود را برای فعالیت تعداد مراکز مشخص کنند تا براساس حجم معتادان و نوع مصرف مواد و درمان، نیازهای خود را برای ساماندهی تعداد مراکز و کمپ‌ها احصا کنند، چرا که در برخی از استانها و شهرستانها این مراکز اشباع شده و مجوزی برای آنها صادر نمی‌شود، در حالی که در برخی از شهرستانها نیز انگیزه‌ای برای فعالیت نبوده که به دنبال حمایت‌های مالی و معنوی برای فعال سازی این مراکز هستیم.

بیش از 750 هزار معتاد در کشور تحت درمان هستند

به گفته معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، بر اساس آخرین آمار مراکز، از سال گذشته تا کنون بیش از 750 هزار نفر در کشور در چرخه درمان اعتیاد قرار گرفته‌اند و با راه‌اندازی سامانه مربوط به مراکز درمانی، بزودی آمار دقیق معتادان کشور و نیز مراکز ترک اعتیاد اعلام می‌شود. ( ایسنا )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها