ملی‌پوشان دوومیدانی در هند کمتر از حد انتظار ظاهر شدند

نقره پرتاب دیسک آسیا بر گردن صمیمی

تیم ملی دوومیدانی ایران در پایان روز سوم رقابت‌های قهرمانی آسیا به تک مدال نقره محمد صمیمی در ماده پرتاب دیسک بسنده کرد تا در جدول رده بندی در جایگاه نازل دهم قرار گیرد.
کد خبر: ۵۷۶۷۳۲

در پیکارهای پرتاب دیسک، محمد صمیمی با حد نصاب 61 متر و 90 سانتی‌متر به کار خود پایان داد تا پس از ویکاس گودا از هند که دیسک را به میزان 64 متر و 90 سانتی‌متر پرتاب کرده بود، نقره بگیرد. همچنین در حالی که شرکت‌کننده قطری برنز گرفت، محمود صمیمی، دیگر نماینده ایران با 60 متر و 24 سانتی‌متر چهارم شد.

ناکامی مدافع عنوان قهرمانی

یکی دیگر از امیدهای کسب مدال طلا در این رقابت‌ها هادی سپهرزاد، قهرمان ماده دهگانه دوره قبل این پیکارها بود؛ کسی که 45 روز منتهی به این رقابت‌ها را در اردوی تدارکاتی آلمان به سر برد و در عین ناباوری وقتی در ماده 110 متر با مانع خطا کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت، با 3770 امتیاز دهم شد. در این ماده عبدالجلیل توماج هم که تا مرحله نهم در جایگاه سوم قرار داشت، در نهایت با 7290 امتیاز چهارم شد.

سجاد مرادی در ماده 1500 متر وو محمد ارزانی نیز تا آستانه کسب مدال پیش رفتند اما چهارم شدند.

لشکر مصدومان و انصرافی‌ها

در رقابت‌های دو ۴۰۰ متر، سجاد هاشمی آهنگری که به فینال این ماده راه یافته بود به‌دلیل مصدومیت از شرکت در فینال انصراف داد و احسان طهماسبی، دیگر نماینده ایران از دور رقابت‌ها کنار رفت. در 1500 متر امیر مرادی نتوانست مسابقه را به پایان ببرد و حذف شد.

این در شرایطی بود که در ماده 100 متر و در حالی که بیشتر کارشناسان به کسب نخستین مدال آسیایی ایران در این ماده چشم دوخته بودند، اما رضا قاسمی در فینال با زمان 10 ثانیه و 37 صدم ثانیه چهارم شد و حسن تفتیان نیز با زمان 10 ثانیه و 54 صدم ثانیه در گروه خود هشتم شد. در 100 متر زنان نیز مریم طوسی در طول مسابقه دچار مشکل شد و از ادامه رقابت‌ها انصراف داد.

همچنین در دوی 110 متر با مانع روح الله عسگری که حدود 12 سال است پیراهن تیم ملی را در اختیار دارد، در دور مقدماتی مسابقه این ماده غایب بود. به گفته مسئولان ایرانی، او در زمان گرم کردن با مانع برخورد کرد و دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه زانو شد. در پرش با نیزه نیز محسن ربانی، تنها نماینده ایران به‌دلیل سه خطای پی‌درپی حذف شد و در پرتاب وزنه علیرضا مهر صفوتی در رده نازل نهم قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها