بازی با پرسپولیس یکی از بهترین‌های فصل می‌شود

یاوری: مگر اینجا روستاست که هر بازیکن خارجی‌ را می‌آورند؟!

مربی 74 ساله فوتبال از تیم‌های قبلی ‌اش گله‌های بسیاری دارد اما او می‌گوید زندگی ادامه داشته و بازنشستگی برایش حکم مردن را دارد!
کد خبر: ۵۷۶۵۵۳
یاوری: بازنشستگی برایم یعنی مردن


محمود یاوری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره کنار گذاشته شدنش از تیم‌های فجر سپاسی و ذوب آهن با وجود عملکرد قابل قبول در این تیم‌ها، گفت: من با این رفتارها مانوس شده‌ام و هیچ وقت از آنها دور نیستم. همیشه من گذشت کرده‌ام، به زندگی‌ام ادامه داده و اسیر این بحران‌ها نشده‌ام.

وی ادامه داد: شاهین بوشهر کجای جدول بود؟ من این تیم را گرفتم و با کمک بازیکنان و مردم از سقوط نجات پیدا کرد. سپس برق شیراز را که می‌خواستند در هفت تیم اول باشند را ششم کردیم اما باز هم مربی دیگری آوردند. یا همین فجری که دوستان هر وقت مشکل پیدا می‌کنند به سراغم می‌آیند. پارسال هفدهم جدول بود، اما ما تیم را گرفتیم و خدا را شکر سقوط هم نکرد. ما یکی از بهترین‌ تیم‌های لیگ بودیم. در حالی که تنها دو و نیم تا سه میلیارد هزینه کردیم و کلی از بازیکنانمان را قلع و قم کردند. با این حال اتفاقاتی که من دیدم مساله خاصی نیست. شاید ازنظر برخوردی خوب نباشد، اما من با آنها آشنا هستم.

مربی و پیشکسوت فوتبال که دل پری از بی‌مهری‌ها داشت، ادامه داد: ثبات در فوتبال ایران بی‌معنی است، اما بی‌ثباتی‌ها همیشه نصیب من شده است. امیدوارم مدیران با رفتن من درس بگیرند. اگر ما الگویی برای مربیان جوان نباشیم، پس چه رسالتی داریم؟ نگه داشتن ذوب آهن در لیگ برتر را هم می‌دانستند سخت است، اما خدا کمک کرد و در لیگ برتر ماند. هر چند یکی، دو بازیکن همکاری لازم را با ما نکردند، اما بقیه با عشق و علاقه فراوان بازی کردند. اما اگر ذوب آهن سقوط می‌کرد تمام کاسه کوزه‌ها سر یاوری می‌شکست. به هر حال حتما آنها مدیر و مدبرند. دستی که حاکم ببرد خون نمی‌آید! یاوری کارش را خوب بلد است، اما بعضی‌ها در این مسیر توقع‌های دیگری دارند. من تنها به خاطر تعصبی که به ذوب آهن داشتم هدایت این تیم را در دو بازی قبول کردم. شاید بعضی‌ها بگویند در شأن یاوری نیست، اما شأن من این است که تیم را نجات دهم. من در سال 1376 با ذوب آهن برای اولین بار در لیگ ایران حضور پیدا کردم و هیچ وقت از فرهنگش دور نبودم. فرهنگ ذوب آهن، فرهنگ خوبی بود، اما آن را تغییر داده‌اند. در حال حاضر سیاست، بیشتر از مسائل ورزشی و فرهنگی در ذوب آهن دخیل است.

سرمربی فصل قبل فجر همچنین در پاسخ به این پرسش که دلیل اصلی قطع همکاری این باشگاه با او چه بود، مطرح کرد: خودشان دلیل را گفتند. آقای عاری در مصاحبه‌ای بهترین حرف را زد. او گفت "ما هیچ دلیل موجهی برای کنار گذاشتن یاوری نداشتیم!" جانا سخن از زبان ما می گویی! عاری بهترین مصاحبه عمرش را انجام داد. باز هم گلی به جمالش. با این حال به اعتقادم در اوضاع و احوال فعلی فوتبال، از این اتفاق‌های پیش پا افتاده، زیاد می‌افتد. مربی‌ای که تا سال قبل در باشگاهی 250 میلیون می‌گرفته، حالا در جای دیگری یک میلیارد قرارداد بسته است. هیچ کدام از کارهای ما روی روال نیست. وقتی در این اوضاع می‌بینیم تیم ملی به جام جهانی صعود کرده به عمق فاجعه پی می‌بریم. این در حالی است که ما خیلی راحت تر باید به جام جهانی می‌رفتیم.

مربی 74 ساله فوتبال ایران، همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا به بازنشستگی فکر می‌کند؟ تاکید کرد: بازنشستگی دیگر چیست؟ بازنشستگی برای من یعنی مردن. من هم مثل همه ایستاده‌ام. همین الان که این مصاحبه را انجام می‌دهم، ایستاده‌ام و حرف می‌زنم. من به کارم عشق و علاقه دارم. به هر حال هیچ اتفاقی بدون خیر نیست و به مشیت الهی تن می‌دهم. در وضعیت کنونی هم راسخم. اگر این اتفاقات برای هر کسی می‌افتاد در بحران دست و پا می‌زد. چنین مسائلی برایم سه بار دیگر هم در گذشته اتفاق افتاده بود، اما انگار نه انگار.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها