نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مکه خبر داد

اعزام 530‌ هزار زائر ایرانی تا پایان عملیات عمره

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه با ارائه گزارشی از روند عمره در سال جاری گفت: تاکنون بیش از ۴۹۰ هزار نفر به عمره اعزام شده‌اند و این تعداد تا پایان عملیات عمره ۹۲-۹۱ به ۵۳۰ هزار نفر خواهد رسید.
کد خبر: ۵۷۶۵۰۷
اعزام 530‌ هزار زائر ایرانی تا پایان عملیات عمره

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام مرتضی خادمی در چهل و ششمین جلسه روحانیون کاروان‌های عمره‌گزار 92-91 با تأکید بر اینکه امسال روحانی تکراری برای کاروان‌های عمره‌گزار نداشتیم خواستار ادامه این روند در سال‌های آینده شد.

وی تصریح کرد: البته ممکن است برخی روحانیان به عناوین دیگر دو بار به مکه آمده باشند ولی در مجموع به عنوان روحانی کاروان تکراری نداشتیم.

نماینده بعثه با ارائه گزارشی از روند عمره در سال جاری به تعداد عمره‌گزاران تاکنون اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از 490 هزار نفر به عمره اعزام شده‌اند و این تعداد تا پایان عملیات عمره 92-91 به 530 هزار نفر خواهد رسید.

حجت الاسلام خادمی با ارائه آماری از کاروان‌های عمره‌گزار از اقدامات امور روحانیون در اعزام روحانی با تجربه و کارآزموده تقدیر کرد.

وی همچنین خطاب به روحانیون کاروان‌های عمره‌گزار خواستار توجیه زائران برای احترام به قوانین کشور میزبان شد و گفت: با توجه به حساسیت‌هایی که وجود دارد باید زائران از هرگونه بحث و جدل بپرهیزند و به قوانین کشور میزبان پایبند باشند.

حجت الاسلام خادمی برگزاری با شکوه جلسات انس و معرفت در هتل‌های مکه مکرمه را منوط به همکاری روحانیون کاروان و حضور آنها در این جلسات عنوان کرد و گفت: روحانیون کاروان‌های عمره‌گزار باید با حضور خود در این مراسم و تشویق و ترغیب زائران همراه خود برای شرکت در این جلسات شرایطی را برای بهره‌مندی از معارف اهل بیت(ع) فراهم کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها