بازدیدکنندگان نمایشگاه اتم اکسپو ۲۰۱۳ روسیه:

دستاوردهای ایران در زمینه انرژی هسته ای چشمگیر است

رئیس سازمان انرژی اتمی در سن‌پترزبورگ:

ایران طراحی راکتور اتمی 360 مگاواتی را به اتمام رساند

رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه کنفرانس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در شهر سن‌پترزبورگ از اتمام طراحی یک رآکتور ۳۶۰ مگاواتی خبر داد و تأکید کرد فعالیت‌های غنی‌سازی ایران در دولت جدید متوقف نمی‌شود.
کد خبر: ۵۷۴۶۷۴
ایران طراحی راکتور اتمی 360 مگاواتی را به اتمام رساند

فریدون عباسی دوانی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، امروز جمعه در شهر سن‌پترزبورگ گفت که انتخاب حسن روحانی به مقام رئیس جمهور تغییری در سیاست‌های اتمی جمهوری اسلامی پدید نخواهد آورد.

به گزارش خبرگزاری رویترز،عباسی دوانی در حاشیه کنفرانس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همایش «اتم اکسپو ـ 2013» در شهر سن‌پترزبورگ گفت: «ما به تولید سوخت هسته‌ای طبق اهداف اعلام شده‌مان ادامه خواهیم داد. غنی‌سازی مرتبط با تولید سوخت هم تغییری نخواهد کرد.»

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که از طریق مترجم با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، گفت: «فعالیت ایران در سایت فوردو هم ادامه خواهد یافت.»

شبکه خبری ریانووستی هم گزارش داد، عباسی دوانی در سن‌پتربورگ خبر داده است که ایران طراحی رآکتور اتمی PVR با ظرفیت 360 مگاواتی را به اتمام رسانده است.

بر اساس این گزارش، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ضمن اعلام این خبر افزوده  است که ایران با اتکا به توانمندی های داخلی، به تولید تجهیزات بومی برای این رآکتور رو آورده است.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها