پرواز کبوتر از عرض اقیانوس آرام

یک کبوتر ژاپنی مسافت 8000 کیلومتر را از ژاپن تا ساحل غربی کانادا پرواز کرده و به این ترتیب عرض اقیانوس آرام را پیمود.
کد خبر: ۵۷۳۹۶۱
پرواز کبوتر از عرض اقیانوس آرام

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، این کبوتر خسته و گرسنه در یک پایگاه نیروی هوایی در جزیره ونکوور در ایالت بریتیش کلمبیا در غرب کانادا پیدا شد و به یک پناهگاه حیوانات انتقال یافت.

کبوتر یک ساله همراه با 8 هزار کبوتر دیگر برای یک مسابقه هزار کیلومتری کبوتر بازها روز 9 مه  در شمال ژاپن رها شده بود.

ریگ وستکات یک کارشناس کبوتر های مسافر می گوید: این کبوتر که از ژاپن به پرواز در آمده بود راهش را گم کرده یا شاید در میان یک توفان گرفتار شده بود. پرنده با نشستن روی کشتی های باری در مسیر ژاپن و کانادا خستگی اش را رفع می کرده تا سرانجام این پرواز طولانی را به پایان رسانده است.

هیرویاسو تاکاسو 73 ساله مالک این کبوتر تصریح می کند: تاکنون هرگز نشنیده بودم که کبوترها بتوانند از ژاپن تا کانادا را پرواز کنند. این باورنکردنی است. کبوتر باید روی یک کشتی نشسته باشد تا به یک بندر در آن سوی اقیانوس آرام برسد.

ریگ وستکات کارشناس کبوتر کانادایی به نوبه خود می افزاید:​ معمولا یک کبوتر می تواند حداکثر مسافت 650 کیلومتر را پرواز کند اما این یکی 8000 کیلومتر را پیموده است. مالک کبوتر به دلیل هزینه حاضر نشد که پرنده را با هواپیما به او بازگردانیم. بنا براین، انجمن کبوتربازان محلی ونکوور تصمیم گرفته از کبوتر برای جوجه کشی نگهداری کند.

وی تاکید می کند: معتقدم که جوجه های این کبوتر قهرمانان پرواز های مسافت طولانی خواهند شد. مترجم: بهرام افتخاری. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها