از خودروهای همه کاره تا قطارهای عجیب

وسایل حمل و نقل آینده را ببینید + عکس

در خیابان‌های شلوغ شهرهای دنیا یا چرا راه دور برویم در ترافیک پرازدحام شهرهای کشور خودمان داشتن یک موتورسیکلت می‌تواند موجب زودتر رسیدن به مقصد و کاهش هزینه‌های حمل و نقل شود.
کد خبر: ۵۷۳۸۱۵
این موتورسیکلت برقی هیچ وقت نمی‌افتد

شاید فکر کنید داشتن یک موتورسیکلت در این خیابان‌های شلوغ می‌تواند حتی استرس پیدا کردن جای پارک را نیز از بین ببرد، اما با خطرات متعدد موتورسواری چه می‌کنید؟ همچنین موتورسواری در یک روز بارانی یا نیمه شب یخ‌بندان زمستانی، یک ظهر داغ تابستانی و از همه بدتر روزهایی که آلودگی هوا نفس‌ها را می‌برد، می‌تواند یک کابوس وحشتناک باشد.

در این میان به نظر می‌رسد سازندگان C-1 فکر همه چیز را کرده‌اند و موتورسیکلتی ساخته‌اند که جای پارک کمی می‌خواهد، هیجان موتورسواری را فراهم می‌کند، سریع و فارغ از ترافیک شما را به مقصد می‌رساند و از همه مهم‌تر از نظر ایمنی نیز در حد مطلوبی قرار دارد. C-1 برخلاف موتورسیکلت‌های دیگر شما را از سرما، گرما، باران و برف محفوظ نگه می‌دارد، ولی شاید مهم‌ترین ویژگی C-1 این است که هرچند دو چرخ دارد، اما مثل یک خودروی چهار چرخه پایدار است و هیچ‌گاه به پهلو نمی‌افتد.

دانیل کیم، مدیر ارشد اجرایی شرکتLit Motors می‌خواهد آنچه را ما به‌عنوان موتورسیکلت می‌شناسیم تغییر دهد و بنا بر همین تصمیم محصول جدیدی ساخته است.

او رویای قدم گذاشتن در جای پای استیو جابز را دارد و با طراحی این پدیده اتاق‌دار، موتورسیکلت را دوباره اختراع کرده است و اما ایده او، موتورسیکلتی برقی با دو چرخ است که راحتی و ایمنی ماشین را با خود به ارمغان می‌آورد.

وسیله نقلیه C-1 دارای دو چرخ و دو در است! سرنشین مانند خودرو داخل وسیله نقلیه می‌نشیند و درها را می‌بندند، پس ایمنی بیشتری از موتور سیکلت‌های معمولی دارد، اما چطور قرار است تعادل خود را حفظ کند. سواری گرفتن از وسایل نقلیه دو چرخ مانند موتورسیکلت یا دوچرخه، مهارت خاصی در حفظ تعادل جانبی لازم دارد که در حین حرکت با چپ و راست رفتن‌های ریز و مداوم تأمین می‌شود.

موتورسیکلت C-1 برای حفظ تعادل خود از یک ژیروسکوپ استفاده می‌کند. یک ژیروسکوپ مکانیکی همیشه یک چرخ یا دیسک چرخنده با محور آزاد دارد که می‌تواند در هر جهتی حرکت کند، اما این چرخ که هم سنگین است و هم با سرعتی بسیار زیاد می‌چرخد، به دلیل همان زاویه‌ای بزرگ خود، تمایل به تغییر جهت چرخش خود نسبت به آنچه از ابتدا برای آن تنظیم شده، ندارد.

به همین دلیل اگر ژیروسکوپ افقی در حال کار را خم کنید، صفحه چرخان درون آن خیلی سریع تغییر جهت می‌دهد تا دوباره به موازات افق قرار بگیرد. حال اگر این چرخ غلتان را به بدنه موتور C-1 خود وصل کنید، یک متعادل‌کننده شگفت‌انگیز به دست خواهید آورد که در هر حالتی موتورسیکلت شما را قائم نگه خواهد داشت.این تازه آغاز ماجراست.

C-1 مانند بسیاری از اتومبیل‌های جدید از ابزار متنوعی استفاده می‌کند تا همواره در تماس با اینترنت باشد. به علت روش‌های اتصال بسیارش، می‌توانید C-1 را یک تلفن هوشمند قابل سوار شدن تصور کنید.

به علت این همه روش‌های دریافت و ارسال اطلاعات است که راننده این موتور می‌تواند بسادگی از حجم ترافیک و ناسازگاری آب و هوا در مسیر پیش‌ رویش مطلع شود تا اگر مایل بود مسیرهای جدیدی را جایگزین کند.

منبع: Gizmag 
مترجم: آزاده ارشدی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها