از روزی که پای مربیان و بازیکنان خارجی به والیبال ایران باز شد، آثار حضور آنان را در والیبال کشورمان به عینه دیده ایم. از میان مربیان پارک سون سو ، پروفسور ایم و پارک کی وون و از جمع بازیگرها آلکسی سر دیتوف ، گئورگه ریاژنف که پیشینه بازی
کد خبر: ۵۷۱۵۰
در تیمهای روسی ، یونانی و آرژانتینی را داشته اند و حتی الدار علی اف و عاکف ولی اف آذربایجانی هم بازیکنانی قابل تاسی بوده اند که حضورشان در والیبال ایران غنیمت بود؛ اما هیچکدام «اسلوبودان کواچ» نمی شدند؛ بازیکنی که در این فصل به تیم پگاه ارومیه پیوسته است.
در بیوگرافی این بازیکن نامی که طلای المپیک سیدنی را هم دارد، آمده است:

متولد: ولیکوگرادیست 1967

پست:اسپوکر قدرتی

نمره پیراهن: 8

قد: 197سانتی متر

وزن: 85کیلوگرم.

بازیکن تیم ملی یوگسلاوی و باشگاه لوبی باتکای ایتالیا

سابقه بازی ملی: بیش از 246بازی ملی

زبان: صربستانی ، ایتالیایی و انگلیسی

ورزش مورد علاقه:بعد از والیبال ، بسکتبال. NBA

او بازیکن زیرک و باهوشی است که به جای دو چشم با چهار چشم و به جای دو دست ، چهار دست دارد.باور نمی کنید؛ یک روز که تیم ارومی بازی دارد، به تماشا بیایید تا به صحت ادعای ما پی ببرید.
او حرفه ای ترین بازیکنی است که تاکنون به کشورمان آمده است و مطلب ذیل حاصل گفتگوی اختصاصی ما با این مرد یوگسلاوی است:

پیش از ایران در چه کشورهایی والیبال بازی کرده اید؛
بعد از یوگسلاوی ، یک سال در یونان و 13 سال در ایتالیا با تیم مونتی چی آری به عنوان قهرمانی باشگاه های ایتالیا هم دست یافته ام.

والیبال ایران را چگونه می بینید؛
استعدادهای خوبی دارید. به نظر من بازیکنان شما به لحاظ ذاتی ، کیفی و فیزیکی خوب هستند ولی به تمرین های بیشتری نیاز دارید تا به پیشرفت لازم دست یابید.

آیا ضعفی را هم مشاهده می کنید؛
در ایران به اسپک (آبشار) توجه زیادی می شود؛ اما درباره سایر تکنیک ها و حتی تاکتیک به اندازه آبشار فکر نمی شود. بازیکنان ایرانی باید پاسخ این پرسش را در ذهن خود بیابند که چطور بازیکنی به سن و سال من (37سال) توانسته ام خوب بمانم و خوب بازی کنم.

درباره تیم پگاه برای ما بگویید؛
خیلی خوش شانس بودم که در پگاه بازی می کنم ، چون هم تیمی های خوبی دارم و یک پاسور درجه یک که پاسور اول ایران است برای من پاس می دهد. او بازیگردان زیرکی است که می تواند براحتی در تیمهای اروپایی بازی کند؛ البته ایران بازیکنان نوجوان و جوان خوبی دارد که در سطح دنیا مقام آورده اند ، اما آنها از نظر تکنیک دچار اشکال هستند. اگر والیبال را براستی بیاموزند به حتم آینده درخشانی خواهند داشت.

فکر می کنید چه تیمی قهرمان ایران شود؛
درباره گروه دیگر لیگ برتر اطلاعاتی ندارم ، ولی بیشتر درباره قهرمانی پگاه و پیکان حرف می زنند. نظر من این است که از صنام (قهرمان دوره پیش) نیاید غافل باشیم ، همین طور تیم پاس. در مجموع در پلی اف خواهیم دید که کدام تیم بهتر است.

سطح داوری والیبال ایران در مقایسه همتاهای اروپایی چگونه است؛
من فقط از یک چیز داوری والیبال ایران تعجب می کنم. چرا آنها اینقدر درباره توپهای اول حساس هستند. در همه جای دنیا برای توپ اول آزادی زیادی به بازیکنان می دهند ، چون می خواهند رالی و رفت و برگشت توپها جریان بیشتری داشته باشد ، ولی در اینجا بیشتر توپها را دو ضرب می گیرند.

بهترین خاطره شما از حضور در ایران چیست؛
بازی رفت با پیکان بهترین خاطره من بود. مردم ارومیه والیبال را خیلی دوست دارند و از بابت این پیروزی خوشحال بودند و این برایم یک خاطره جالب و ماندنی است.


جمشید حمیدی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها