دریادار رستگاری خبر داد:

تست ناوشکن دماوند در دریا

مراسم الحاق ناوشکن جمهوری اسلامی ایران شهید دریابان غلامعلی بایندر به ناوگان نیروی دریایی، با حضور فرمانده کل ارتش برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۰۲۴۶
الحاق ناوشکن شهید بایندر به ناوگان نیروی دریایی ارتش

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر صالحی، در مراسم الحاق این ناوشکن، حضور پرافتخار نیروی دریایی ارتش در عرصه دریاهای آزاد را مستلزم تجهیزات و امکانات به‌ روز دانست و گفت: امروز نیروی دریایی ارتش با استفاده از این تجهیزات، آماده حضور هر چه بیشتر در دریاهای آزاد است .

ناوشکن بایندر در سال 1390 برای تعمیرات از ناوگان نیروی دریایی خارج و پس از تعمیرات اساسی، مجدداً به این ناوگان ملحق شد.

این ناوشکن با قدمتی 50 ساله پس از انجام 528 هزار نفر ساعت کار مفید، در مدت 20 ماه و پس از بازسازی و بهینه‌سازی بیش از هشت هزار قطعه حساس، انجام 3200 سرویس و تعویض بیش از 2500 قطعه، تعمیرات اساسی 170 سامانه و بیش از 98 سامانه منصوب روی شناور در پایگاه یکم نیروی دریایی ارتش بندرعباس به ناوگان نیروی دریایی ارتش پیوست.

ناوشکن شهید بایندر که در طول هشت سال دفاع مقدس در تمام مأموریت‌های محوله، شرکتی فعال داشت، به­ علت اعمال تحریم‌ها با فرسودگی مواجه و از ناوگان نداجا کنار گذاشته شده بود، اما متخصصان نیروی دریایی ارتش با همت والای خود موفق به تعمیر اساسی و بازسازی این ناوشکن شدند.

این ناوشکن با تعویض 60 تُن ورق فولاد در قسمت‌های زیرآبی، اماکن و عرشه‌های بالای آب‌خور و نصب و افزایش حجم دو قبضه توپ، نصب یک قبضه توپ 76 میلی‌متری در قسمت سینه ناوشکن و مجهز شدن به سامانه موشکی نور در قسمت پاشنه، اکنون مهیای دفاع از منافع جمهوری اسلامی ایران در دریاها شده است.

این ناوشکن 83،3  متر طول و 10 متر عرض دارد. ارتفاع آن تا عرشه اصلی 23 متر بوده و 1135 تُن وزن و سرعتی بالغ بر 20 گره دریایی را داراست.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم الحاق ناوشکن بایندر به نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ناوشکن بایندر به صورت ناوشکن بومی و عملیاتی درآمده است، گفت: در این ناوشکن چندین هزار قطعه بومی شده، سطح بدنه آن کاملا تغییر کرده و سامانه‌های ناو کاملا به روز و بهینه شده است.

امیر دریادار حبیب‌ الله سیاری  افزود: توپ 76 میلی‌متری و 40 میلی‌متری و سامانه اژدرافکن و سامانه موشکی قادر و غدیر نیز به این ناوشکن اضافه شده است.

وی گفت: ناوشکن بایندر سابقه فعالیت 50 ساله در نیروی دریایی دارد و ما به عملیات‌های که این ناوشکن در دفاع مقدس انجام داده است، افتخار و پیش‌بینی می‌کنیم که بزودی این ناوشکن در قالب ناوگروه بیست و هفتمین و بیست هشتمین نیروی دریایی به اقیانوس اطلس،‌ آرام یا هند جنوبی عزیمت کند.

فرمانده نیروی دریایی با بیان اینکه توانمندی جوانان ما در منطقه نمونه است، افزود: ملت ایران بداند که جوانانش ناوشکن و زیردریایی می‌سازند و تعمیرات و بازسازی اساسی انجام می‌دهند.

امیر سیاری همچنین از رونمایی زیردریایی فاتح در سال جاری خبر داد.

وی همچنین درباره ناوگروه 26 نیروی دریایی ارتش گفت: این ناوگروه اکنون در محدوده شمال اقیانوس هند و محور امام محمد باقر(ع) در حال گشت‌زنی است و طبق برنامه در تنگه باب‌المندب و دریای سرخ حرکت می‌کند و ممکن است در این مسیر پهلو هم بگیرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه مدت ماموریت این ناوگروه سه ماه است، افزود: پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است که در سال جاری ناوگروه کشورهای دیگر در بنادر جمهوری اسلامی ایران پهلوگیری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها