بشار اسد:

گشودن «جبهه جولان» جدی است

رئیس‌جمهور سوریه بار دیگر تاکید کرد از مقاومت و حتی یک وجب از خاک اشغال‌شده سرزمین این کشور چشم‌پوشی نخواهد کرد.
کد خبر: ۵۶۹۹۳۴
گشودن «جبهه جولان» جدی است

«سعود قبیلات» و «احمد علوش» از خبرنگاران وابسته به روزنامه لبنانی «الاخبار» به حضور «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه می‌رسند و با وی در دمشق دیدار و گفت‌وگو کردند.

بشار اسد در  در خصوص اعلام گشودن جبهه جولان، گفت که این موضوعی کاملا جدی است، اما تصور نکنند که این مقاومت، مقاومتی نمایشی است که هر از چند گاهی خود را با شلیک چند خمپاره به مناطقی دور افتاده و پیرامونی در خاک دشمن به نمایش می‌گذارد و زمام واقعی و حقیقی امور را به آنها واگذار می‌کند، خیر این مقاومتی حساب شده و برنامه‌ ریزی شده است که برای آن به خوبی تدارک دیده شده است. مقاومتی مستمر و تاثیرگذار که همواره بر به دست گرفتن زمام امور و اقدام تاکید دارد و عرصه و میدان جنگ و درگیری را به نحوی ترسیم می‌کند که به مبارزه‌اش خدمت کند و به زیان دشمن باشد، آنگونه که در خور و شایسته مقاومتی باشد که حزب الله در جنوب لبنان دست به آن زد.‬

وی در این دیدار بار دیگر تاکید کرد که نظام سوریه از اصول و مبادی ملی، قومی و هویت عربی و تعهدات خود چشم پوشی و عقب نشینی نخواهد کرد و در این راه حمایت خود را از مقاومت متوقف نخواهد کرد و حتی از یک وجب از خاک اشغالی خود نخواهد گذشت و از استقلال خود چشم پوشی نخواهد کرد.

دیدار خبرنگاران الاخبار با اسد زمانی انجام شد که ارتش سوریه شهر «القصیر» را به محاصره خود درآورده بود. بشار اسد هم اکنون به خوبی احساس می‌کرد که سوریه در راه در هم شکستن محاصره‌ای است که طی دو سال گذشته غرب و هم پیمانانش علیه این کشور به راه انداخته بودند.

در خصوص «رجب طیب اردوغان»، نخست وزیر ترکیه نیز رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد که وی فردی عاطفی و احساساتی است که به وی و خانواده‌اش (رئیس جمهوری سوریه و خانواده‌اش) ابراز محبت بسیار می‌کرد، اما جانبدار و طرفدار جماعت «اخوان المسلمین» است و مصلحت اخوان المسلمین برای وی بر احساساتی همچون دوستی غلبه دارد که اردوغان آنها را به اسد بیان می‌کرد، همچنین وی منافع ترکیه و سوریه را نیز در نظر می‌گیرد.

رئیس جمهوری سوریه تاکید کرد که آمریکا و غرب خواهان به زانو در آوردن سوریه و واداشتن آن به سر فرود آوردن در برابر شرایط مورد نظر آنهاست و در این راه تنها چیزی که برای آنها اهمیت دارد، منافع «اسرائیل» است.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها