سطح: مبتدی

پنهان‌کاری در اندروید

قابلیت پنهان کردن فایل‌ها از جمله امکاناتی است که در نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل ویندوز وجود داشته و دارد. امروز محبوبیت تلفن‌های هوشمند به‌عنوان رقیبی سرسخت برای رایانه‌های شخصی، موجب شده است تا سیستم‌های ‌عامل مرتبط با این دستگاه‌ها نیز پیشرفت چشمگیری داشته باشد. سیستم‌عامل اندروید یکی از نمونه‌های موفق در این زمینه به‌شمار می‌رود که امکانات متعددی را نیز برای شخصی‌سازی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.
کد خبر: ۵۶۹۵۶۹

یکی از این امکانات که در نسخه 4.1.2 این سیستم‌عامل وجود دارد، قابلیت پنهان‌سازی نرم‌افزارهای موردنظر از فهرست برنامه‌هاست. اگر دستگاه شما هم مجهز به این نسخه از سیستم‌عامل اندروید است، می‌توانید با استفاده از روش زیر نسبت به پنهان کردن نرم‌افزارهای موردنظرتان اقدام کنید. با این کار علاوه بر کودکان، افراد غیرمجاز نیز نمی‌توانند هنگام دسترسی به تلفن همراه شما از برنامه‌های پنهان استفاده کنند.

توجه: مراحل اجرای این روش باتوجه به شرکت سازنده تلفن‌ هوشمند شما ممکن است با تغییرات اندکی همراه باشد. همچنین چنانچه سیستم‌عامل اندروید دستگاه شما به‌طور پیش‌فرض از این قابلیت پشتیبانی نکند، می‌توانید از نرم‌افزارهایی که برای این کار طراحی شده‌اند کمک بگیرید.

1ـ ابتدا به فهرست برنامه‌ها درتلفن همراه خود بروید.

2ـ کلید منو را فشار دهید و پس از آن از منوی به‌نمایش درآمده گزینه Hide applications (برنامک‌ها را پنهان کن) را فشار دهید.

3ـ در این مرحله فهرست برنامه‌ها به حالت ویرایش درآمده و کادر کوچکی کنار آیکون هریک از ابزارهای موجود قرار می‌گیرد. با فعال کردن علامت چک‌مارک کنار هریک از ابزارهای موردنظر می‌توانید آنها را به فهرست دلخواه خود برای پنهان‌سازی اضافه کنید.

4ـ پس از انتخاب نرم‌افزارهای موردنظر با فشار دادن گزینه Done (انجام شد) عملیات پنهان‌سازی را تائید کنید.

5ـ مشاهده می‌کنید که نرم‌افزارهای انتخاب شده در مرحله 3 از فهرست برنامه‌ها در اندروید حذف شده است. البته برای دسترسی به نرم‌افزارهای پنهان باید با تکرار مراحل 1 و 2، گزینه Show Hidden Applications (برنامک‌های پنهان شده را نشان بده) را انتخاب و سرانجام نرم‌افزارهای موردنظر را انتخاب کنید.

امیر عصاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها