پنجاه و سومین مجمع سالانه بانک مرکزی با حضور رئیس‌جمهور تشکیل و افزایش سرمایه این بانک به بیش از 40 هزار میلیارد ریال تصویب شد.
کد خبر: ۵۶۸۷۴۴

به گزارش مهر، درپنجاه و سومین مجمع سالانه بانک مرکزی، همچنین ترازنامه سال 91 این بانک به تصویب رسید. محمود احمدی‌نژاد در این مجمع، عملکرد بانک مرکزی در سال گذشته را با وجود سختی شرایط، مثبت و ارزشمند اعلام کرد.

وی اظهار کرد: بانک مرکزی در سال 91 با وجود تمام مشکلات و سختی‌‌هایی که وجود داشته بخوبی توانست بازار را مدیریت کند.

وی همچنین با مثبت ارزیابی کردن رشد اقتصادی کشور در سال گذشته، تاکید کرد: اعطای تسهیلات بانکی، مدیریت بازار و بخش تولید و حجم سرمایه‌گذاری‌ها بیانگر رشد مثبت اقتصادی است و بانک مرکزی در فرآیند این رشد تاثیر و نقش قابل توجهی داشته است.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: بانک مرکزی باید همچنان تامین نیازهای اساسی کشور را در اولویت قرار داده تا آرامش در بازار کالاهای اساسی ادامه یابد.

در این نشست محمود بهمنی، رئیس کل بانک مرکزی نیز گزارشی از روند تحولات و متغیرهای کلان اقتصادی کشور در سال 91 ارائه کرد و اقدامات و تلاش‌های انجام شده برای کاستن رشد نقدینگی، تامین نیازهای ارزی و مقابله با آثار تحریم‌ها را مورد تاکید قرار داد.

در این نشست اعلام شد که بدهی‌های دولت در هفت سال گذشته 30 میلیارد دلار کاهش یافته که فقط در سال قبل، 57.1 درصد یعنی حدود ده میلیارد دلار بدهی‌های دولت کاهش داشته و همچنین با اقدامات بانک مرکزی نقدینگی از 37.5 به 30.8 تقلیل یافت.

همچنین افزایش سرمایه بانک مرکزی از محل ارزیابی دارایی‌ها و 6000 میلیارد ریال از محل سود به تصویب رسید. سرمایه بانک مرکزی طی چهار سال گذشته از 15 هزار میلیارد ریال در سال 91 به 31 هزار میلیارد ریال افزایش یافته و با تصمیم جدید این رقم به بیش از 40 هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها