خبر

«شارلوت»؛ کوچک‌ترین کودک دنیا

گرچه شارلوت پنج ساله است، اما قدش حدود 70 سانتی‌متر یا به عبارتی در حدود قد یک نوزاد است. او شبیه به عروسک‌های چینی است و هنوز بسیاری از افرادی که او را از نزدیک می‌بییند تصور می‌کنند شارلوت نوزادی است که تنها چند روز از تولدش می‌گذرد. او به نوعی اختلال مادرزادی بسیار نادر مبتلاست.
کد خبر: ۵۶۸۳۲۹

حتی زمان تولد نیز وزنش بسختی به یک کیلوگرم می‌رسید. اما برخلاف آنچه به نظر می‌رسد شارلوت مانند دیگر هم‌سن و سال‌هایش زندگی می‌کند.

او همراه خانواده به اسب سواری می‌رود و از سوارکاری لذت می‌برد. حتی بدون هیچ محدودیتی می‌تواند در کلاس‌های آموزشی هم حضور پیدا کند.

شارلوت بسیار کنجکاو است و سن یادگیری او حدود سه سال تخمین زده شده است.

او در منابع غیررسمی به عنوان کوچک‌ترین دختر دنیا شناسایی شده است. اما در کتاب رکوردهای گینس جایگاهی برای این گروه از کودکان در نظر گرفته نشده است.

در گینس به طور کلی افراد را در همه گروه‌های سنی در نظر می‌گیرند و به این ترتیب شارلوت در مقایسه با ژوتی از اهالی هندوستان که حدود 61 سانتی‌متر اسـت بــه‌مـراتب بلندقدتر است.

او واقعا شگفت‌انگیز است چرا که پزشکان اصلا پیش‌بینی نمی‌کردند شارلوت بتواند تا پنج سالگی زنده بماند، چه برسد به این که بتواند با دیگران ارتباط برقرار کند و رشد اجتماعی داشته باشد./ Huffingtonpost

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها