معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 4 هزار و 624 هکتار بافت فرسوده شهری در استان تهران وجود دارد، گفت: در سال گذشته 80 هزار واحد برای دریافت وام نوسازی بافت های فرسوده به بانک مراجعه کردند.
کد خبر: ۵۶۷۵۰۸
بیش از 4 هزار هکتار بافت فرسوده در استان تهران

مجید کیان پور در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اینکه در استان تهران 4 هزار و 626 هکتار بافت فرسوده شهری وجود دارد، گفت: در سال گذشته 140 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شدند که از این تعداد مالکان 80 هزار واحد برای دریافت وام مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه در مجموع 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات به واجدین شرایط پرداخت شد، افزود: با همکاری شهرداریها و سازمان نظام مهندسی ساختمان، امتیازهای ویژه ای به متقاضیان نوسازی بافت های فرسوده داده شده است که یک طبقه تراکم مجانی و 70 درصد بخشودگی عوارض از جمله این اقدامات است.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران ابراز امیدواری کرد که با اجرای این اقدامات، نوسازی بافت های فرسوده با سرعت بیشتری انجام گیرد و متقاضی بیشتری برای نوسازی بافت های فرسوده تمایل داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 72 هزار هکتار بافت فرسوده در 471 شهر کشور وجود دارد، اظهار داشت: تاکنون 9 هزار هکتار از مساحت این بافت فرسوده در کشور بهسازی و نوسازی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها