در همایش بین‌المللی انرژی مطرح شد:

پیروزی‌ها و موفقیت‌های ایران در زمینه تولید انرژی

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در همایش بین‌المللی انرژی تاکید کرد: برای رفاه مردم جهان و توسعه پایدار، انرژی نباید سیاسی شود.
کد خبر: ۵۶۷۳۱۱
پیروزی‌ها و موفقیت‌های ایران در زمینه تولید انرژی

به گزارش واحد مرکزی خبر از وین، علی اصغر سلطانیه در این همایش که با حضور وزیران چند کشور در کاخ هوف بورگ وین برگزار شده است نقش جمهوری اسلامی ایران در زمینه تامین انرژی مورد نیاز کشورهای جهان و بخصوص کشورهای منطقه را مطرح کرد.

سفیر کشورمان در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر در وین در این زمینه گفت:در این همایش بین‌المللی با ارائه آمار و ارقام، پیروزی‌ها و موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید انرژی، استفاده بهینه از انرژی و حرکت در مسیر خودکفایی در صنایع تولید انرژی بطور جامع مطرح شد.

سلطانیه افزود: این واقعیت است که جمهوری اسلامی ایران علاوه بر صادرات نفت و گاز، اکنون در موقعیت بسیار مهمی قرار گرفته که الکتریسته را هم به کشورهای همسایه صادر می‌کند. نکته بسیار مهمی که در پایان بعنوان جمع بندی در سخنرانی ام مطرح کردم این‌که توسعه پایدار وقتی در کشورهای جهان مطرح می‌شود که توسعه صنایع را هم داشته باشیم و برای توسعه صنایع در واقع انرژی نقش محوری دارد.

وی گفت: برای این‌که بتوان در سطح جهان به مردم در توسعه پایدار کمک کرد باید کشورهای جهان در زمینه انرژی، تولید، مصرف و فناوری انرژی و انتقال صنایع و فناوری بدون هیچ مانعی و بدون سیاسی کردن این موضوع که نقش حیاتی در زندگی و رفاه مردم جهان دارد گام برداشت.

این پیامی بود که در پایان این سخنرانی لازم بود و توصیه کردم که این پیام باید از این همایش جهانی داده شود و روز به روز همکاری مشترک بین کشورهای دارنده فناوری از جمله جمهوری اسلامی ایران که در برخی از صنایع مربوط به تولید انرژی عملا خودکفا شده با کشورهای نیازمند این همکاری انجام شود.

وی افزود: اعلام آمادگی کردیم جمهوری اسلامی ایران برای همکاری تنگاتنگ با دیگر کشورها،  کشورهای منطقه و کشورهای در حال توسعه در این زمینه کاملا آمادگی دارد و آماده است تجربیات ارزنده و توانمندی عظیم علمی و فناوری صنعتی خود را برای رفاه مردم جهان در اختیار بگذارد.

همایش بین‌المللی انرژی با شرکت بیش از یکهزار شرکت کننده، 30 وزیر و متخصصان کشورهای مختلف با هدف تبادل نظر در خصوص انرژی و نقش انرژی در توسعه پایدار روز سه شنبه گذشته در کاخ هوف بورگ وین اتریش آغاز بکار کرد.

انواع انرژی، بهره وری و بازدهی انرژی ها، سرمایه‌گذاری، ایمنی و امنیت انرژی برای کشورهای در حال توسعه و مشکلات این کشورها از محورهای مهم این همایش بین‌المللی است.

جمهوری اسلامی ایران در این همایش بین‌المللی انرژی که توسط سازمان توسعه صنایع ملل متحد (یونیدو) و دیگر سازمان‌های بین‌المللی برگزار شده است حضور فعالی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها