نگاهی به پردرآمدترین بازیکنان جهان فوتبال

این بازیکنان بیشتر از بقیه پول پارو می کنند

مربی تاثیر گذارترین فرد در تیم است، او اگر نباشد حتی با وجود بهره مندی از بهترین بازیکنان نمی توان به نتیجه گیری تیم امیدی داشت.
کد خبر: ۵۶۶۷۶۰
فیل بزرگ صدر نشین گران ترین مربیان تاریخ

به گزارش سایت جام جم ورزشی/ با این اوصاف طبیعی است که هر چقدر تیم ها بزرگ تر و معتبر تر باشند مربی نقش مهم تری پیدا می کنند و البته دستمزدش هم بالاتر می رود. چندی پیش گاردین فهرستی از گران ترین مربیان فصل 2013-2012 منتشر کرد اما اکنون نیز فهرستی از مربیان گران قیمت تمام دوران فوتبال منتشر شده است. این فهرست به شرح زیر است:
1- لوییز فیلیپه اسکولاری
او گران ترین مربی تاریخ فوتبال دنیاست، مربی ای که در جام جهانی 2002 کره و ژاپن برزیل را قهرمان دنیا کرد. او متولد نهم نوامبر سال 1948 در برزیل است و تا پیش از سال 2013 رکورد دستمزد سالیانه 16.5 میلیون یورو را در اختیار داشت. او هم اکنون سرمربی تیم ملی فوتبال برزیل است. فیل بزرگ( لقب اسکولاری) همچنان با اقتدار در صدر گران ترین مربیان تاریخ فوتبال قرار دارد.

2- خوزه مورینیو
این مربی پرتغالی متولد 26 ژانویه سال 1963 در پرتغال است و یکی از خبرسازترین مربیان 10 سال گذشته فوتبال دنیا به شمار می رود. او به طور متوسط در سال 11 میلیون یورو درآمد دارد هر چند گفته می شود او در سال 2012 بیش از 15 میلیون یورو درآمد داشته اما با این حال برای اینکه به رکورد اسکولاری برسد هنوز کار دارد. او که به تازگی به کار خود در رئال مادرید اسپانیا پایان داده فصل آینده در چلسی مربی گری می کند و از همین الان به عنوان گران ترین مربی فصل آینده لیگ برتر انگلستان شناخته می شود.

3- فابیو کاپلو
دن فابیو در هجدهم ژوئن سال 1946 در ایتالیا به دنیا آمده است و هم اکنون سرمربی تیم ملی فوتبال روسیه است. او مابین سال های 2008 تا 2012 هدایت تیم ملی فوتبال انگلستان را بر عهده داشت و طی همین سال ها آنقدر در آمد کسب کرد که او را در زمره گران ترین و پردرآمدترین مربیان تاریخ فوتبال جهان قرار داد. کاپلو هر سال به طور متوسط 11 میلیون یورو درآمد دارد.

4- سرآلکس فرگوسن
سرآلکس که به تازگی خود را از فوتبال بازنشسته کرده است در رده چهارم گران ترین مربیان تاریخ فوتبال قرار دارد اما او در خود لیگ برتر جزیره نفر اول گران ترین مربیان تاریخ است.  این مربی اسکاتلندی تبار متولد 31 دسامبر 1941 است و هر سال نزدیک به 10 میلیون یورو درآمد کسب می کند.

5- روبرتو مانچینی
سرمربی 49 ساله و ایتالیایی تیم منچستر سیتی انگلیس به لطف مالکان بیلیونر من سیتی حالا در رده پنجم گران ترین مربیان تاریخ قرار دارد هر چند او اخیرا از این تیم اخراج شده است. او سالیانه 6 میلیون یورو درآمد کسب می کند.

6- کارلوس آنچلوتی
او سومین ایتالیایی فهرست گران ترین مربیان تاریخ است. آنچلوتی متولد دهم ژوئن سال 1959 است و هم اکنون در پاری سی ژرمن مربی گری می کند هر چند اخباری مبنی بر حضور او در رئال مادرید به گوش می رسد.

7- مانوئل پلگرینی
این مربی شیلیایی 60 ساله در فصل اخیر لالیگا در مالاگا مربی گری می کرد اما به احتمال قریب به یقین جانشین مانچینی در منچستر سیتی می شود. او به طور متوسط سالی 5.5میلیون یورو از راه مربی گری پول به دست می آورد.

8- لوییس فن گال
این مربی هلندی در هشتم آگوست 1951 در هلند به دنیا آمده است و هم اکنون سرمربی تیم ملی هلند است. سرمربی سابق تیم بایرن مونیخ بر اساس آخرین گزارش ها سالیانه 5.2 میلیون یورو درآمد دارد تا نفر پنجم این لیست باشد.

9- گاس هیدینگ
نفر نهم این فهرست یک هلندی دیگر به نام گاس هیدینگ است. سرمربی سابق تیم های ملی فوتبال ترکیه، روسیه ، استرالیا و چلسی هم اکنون هدایت ماخکالای روسیه را بر عهده دارد. او که هشتم نوامبر سال 1646 به دنیا آمده است سالانه 5.3 میلیون یورو پول درمی آورد.

10- آرسن ونگر
آخرین مربی این فهرست سرمربی نام آشنای آرسنال انگلستان است. مربی 64 ساله و فرانسوی توپچی های لندن در هر سال حداقل 4.8 میلیون یورو دستمزد می گیرد. ونگر در حال حاضر یکی از گران ترین مربیان لیگ برتر انگلستان هم شناخته می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها