اعضای این باند، مواد مخدر را از آمریکا به ایتالیا می‌فرستادند

پلیس علیه خانواده قاچاقچی

پلیس آمریکا نام اعضای خانواده‌ای را منتشر کرده که همراه پنج نفر دیگر به اتهام قاچاق مواد مخدر و پولشویی تحت تعقیب پلیس بین‌الملل قرار گرفته‌اند. پلیس کالیفرنیا اعلام کرده است این افراد که شامل دو برادر و دو عموهای آنها می‌شوند بین ایالات متحده و ایتالیا متامفتامین و کوکائین قاچاق می‌کردند. آنها متهم هستند در پولشویی از طریق جمهوری دومنیکن نیز نقش داشتند.
کد خبر: ۵۶۶۶۴۷

رافائل اورنا بیست و هفت ساله یکی از دو برادر است که در کالیفرنیا زندگی می‌کند. او چند روز پیش دستگیر شد و بازجویی‌ها از وی به صورت ویژه آغاز شده است اما برادر دیگر او به نام میلتون که 29 سال دارد هنوز در جمهوری دومنیکن تحت تعقیب است و پلیس موفق به دستگیری وی نشده است.

یکی از عموهای این دو به نام فرانسیسکو خاویر 51 ساله نیز در بازداشت پلیس در سیاتل واشنگتن به سر می‌برد. او متهم است هشت پوند (حدود چهار کیلوگرم) متامفتامین با خود حمل می‌کرده است اما این پرونده‌ای جداست و مربوط به قاچاق مواد مخدر و پولشویی نمی‌شود و حالا این مورد نیز به اتهامات او اضافه خواهد شد و محکومیت سنگین‌تری در انتظار وی خواهد بود.

برادر فرانسیسکو یعنی یکی دیگر از عموها به نام لئونل اورونا 49 سال دارد و در مکزیک زندگی می‌کند. او متهم است به ایتالیا کوکائین قاچاق می‌کرده است. دادستان اعلام کرده سرنخ‌هایی که از پیام‌های خصوصی تلفن‌ها و پیامک‌های گوشی اعضای این خانواده به دست آورده، پلیس را به سمت کشف دست‌های پشت پرده این باند مافیایی بزرگ سوق داده است. مقامات اعلام کرده‌اند این خانواده از طریق جمهوری دومنیکن و مکزیک به صورت گسترده مواد مخدر به ایتالیا قاچاق می‌کردند. این قاچاق شامل 44 کیلوگرم کوکائین و 40 کیلوگرم سایر مواد مخدر است. تحقیقات همچنین نشان داده پخش کوکائین و متامفتامین از طریق خودرو و از مبدا ایالت متحده صورت می‌گرفته است و مواد مخدر در صندلی و سایر قسمت‌های اتومبیل‌ها جاسازی می‌شدند.

پلیس، اعضای این حلقه قاچاق مواد مخدر را متهم کرده که درآمد به دست آمده از قاچاق مواد مخدر را پولشویی و از طریق جمهوری دومنیکن به فونتانا در کالیفرنیا منتقل می‌کردند. پلیس مدت‌ها به‌دنبال کشف عوامل پشت پرده قاچاق مواد مخدر از آمریکا به ایتالیا بود و پس از اطمینان از ارتباط عوامل اصلی این باند با قاچاق بزرگ، اسامی آنها را افشا کرد. دو نفر دیگر نیز علاوه بر اعضای این خانواده در همین پرونده متهم شده‌اند که در آمریکا کوکائین و متامفتامین پخش می‌کردند.

پلیس اعلام کرده است افراد مختلفی را که وابسته به این باند خانوادگی هستند، در رابطه با پخش متامفتامین تحت تعقیب قرار داده و متهمان دیگری نیز به خاطر ارتباط داشتن با پولشویی و تسهیل قاچاق مواد مخدر تحت پیگرد هستند.

وکلای این متهمان تاکنون اظهار نظری نکرده‌اند اما با توجه به سیستم مافیایی این خانواده به نظر می‌رسد آنها وکلای قوی و مشهوری داشته باشند. در چنین شرایطی هنوز مشخص نیست محکومیت آنها به چه صورت خواهد بود.

پلیس ابراز امیدواری کرد برادرزاده و عموی دیگر را نیز که فراری هستند بزودی دستگیر کند اما کارشناسان این امر را بعید می‌دانند زیرا متهمان برای فرار از چنگ قانون از انواع ترفندها استفاده می‌کنند و مخفیگاه‌هایی دارند که بشدت محافظت می‌شود.

همزمان با به جریان افتادن این پرونده، پلیس آمریکا اعلام کرد از مدت‌ها قبل با همکاری پلیس ایتالیا به‌دنبال عوامل پشت پرده قاچاق مواد مخدر از این کشور به ایتالیا بوده زیرا این نوع قاچاق در سال‌های اخیر رشد داشته است. اکنون سرنخ‌های به دست آمده پلیس را کمک خواهد کرد که عوامل پشت پرده را شناسایی و برای بازداشت و محاکمه آنها اقدام کند.

کارشناسان گفته‌اند دو برادرزاده یعنی رافائل و میلتون تحت تربیت عموهای خود با وجود سن کم در کار قاچاق مواد مخدر خبره شده‌اند. گرچه هنوز خبری از میلتون نیست و به نظر می‌رسد او در کارش حرفه‌ای‌تر باشد اما باید دید رافائل و وکلایش با پلیس به کجا خواهند رسید و این پرونده چه فرجامی خواهد داشت.

مترجم : سارا لقایی

منبع سی.ان.ان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها