حضور دو تیم متعلق به کشور کوچک ولز در لیگ برتر فوتبال انگلیس اتفاقی است که بی سابقه است.
کد خبر: ۵۶۴۷۱۸
ولز کوچک و دو نماینده در لیگ جزیره

حضور دو تیم متعلق به کشور کوچک ولز در لیگ برتر فوتبال انگلیس اتفاقی است که دست‌کم از زمان تشکیل این لیگ و تبدیل شدن نام لیگ دسته اول این کشور به لیگ برتر جزیره، بی‌سابقه بوده و همین مساله برخبرسازی و جذابیت این واقعه افزوده است.

این موضوع به دنبال الحاق کاردیف سیتی به لیگ برتر رقم خورد و این مکانی است که پیشتر سوانسی نیز در آن جای داشت. کاردیف در پیکارهای اخیر پلی‌آف لیگ از چارلتون اتلتیک سبقت گرفت تا بعد از 51 سال دوری از بالاترین دسته لیگ انگلیس دوباره وارد این عرصه شود و هوادارانش را غرق در شادی کند. با این که کاردیف و سوانسی فارغ از حضور توامان‌شان در لیگ برتر و هموطن بودن، رقابت و حتی خصومتی دیرین با یکدیگر دارند، اما در این زمینه اتفاق‌نظر دارند که باید نام ولز را که سال‌هاست تیم‌های باشگاهی‌اش در دسته‌های چهارگانه انگلیس به فعالیت مشغولند اما کمتر می‌درخشند، مطرح نگه داشت و به مرکز نشینان و سایر اهالی بریتانیا تحمیل کرد و این کاری است که کاردیف‌سیتی اینک انجام داده و کار چند سال پیش سوانسی را که به لیگ برتر پیوست و امسال فاتح جام اتحادیه انگلیس هم شد، استمرار بخشیده است.

شاید نامدارترین بازیکن کنونی کاردیف، کریگ بلامی باشد. مهاجم تکنیکی ولی قدری بی‌انضباط سابق لیورپول و منچسترسیتی که تابستان سال پیش به کاردیف‌سیتی تیم اول شهر زادگاهش ملحق شد تا به این تیم برای ورود به لیگ برتر یاری برساند.

او در دل بهار 2013 و به واقع در پایان مسابقه‌های لیگ دسته اول انگلیس می‌گوید: «این که تا آخرین روزها در کورس صعود و در میان نامزدهای راهیابی به لیگ برتر ماندیم و سرانجام بالا آمدیم، توفیقی بزرگ بود. با این حال بعد از شادی‌های بزرگ اولیه و تعطیلات پایان فصل زمان بررسی و برنامه‌ریزی و کار مجدد می‌رسد تا در فصل بعدی لیگ برتر خوب ظاهر شویم و مستاجر بسیار کوتاه‌مدت این لیگ نباشیم.»

مالکی مکای، سرمربی کاردیف معترف است چند هفته پس از راهیابی کاردیف به لیگ برتر، هنوز نتوانسته این رویداد را بدرستی جذب و هضم کند و بزرگی قضیه همچنان برای وی اعجاب‌آور و موضوع، ناشناخته است. وی می‌گوید: «این که بخواهیم یک نفر مثل خودم یا یکی دو نفر دیگر را تنها دلیل‌های راهیابی تیم‌مان به لیگ برتر بنامیم و از نقش دیگران غافل بمانیم، عین بی‌انصافی است. در این باشگاه خیلی‌ها تلاش کرده‌اند کاردیف به درجات فعلی خود برسد و من از این‌که این تیم آنها را به خواسته‌شان رسانده، احساس غرور و شعف می‌کنم.»

آخرین باری که «بلوبردز» (لقب کاردیف سیتی)‌ در بالاترین دسته لیگ فوتبال انگلیس حضور داشت، به سال 1962 بازمی‌گردد و اهمیت کار آنها از این نکته مشخص می‌شود که تا همین سال 2001 فقط در لیگ دسته چهارم انگلیس بازی می‌کرد.

از یاد نبریم «وینسنت‌ تان» مالک مالزیایی کاردیف سیتی در ابتدای همین فصل با تغییر دادن لباس‌های سنتی این باشگاه از رنگ آبی به پیراهن‌های قرمز و شورت‌های ورزشی سیاه، خشم هواداران سنتی این باشگاه را برانگیخت و دعوایی مستمر و طولانی را در کاردیف موجب شد.

تغییر رنگی که هرچند محبوب قلوب نبود، اما ظاهرا برای کاردیف آمد داشت و حالا در جشن‌ها و شادی‌های باشگاه تا حد زیادی گم شده است.

منبع: دیلی‌تلگراف

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها