بر اساس آخرین رده بندی مشخص شد؛

لیگ برتر انگلیس در صدر لیگ های اروپایی

سایت جام جم ورزشی/ در رده بندی برترین لیگ های اروپایی بر اساس ارزیابی های صورت گرفته لیگ برتر انگلیس در صدر برترین لیگ های اروپایی قرار گرفت و لالیگای اسپانیا نیز دوم شد.
کد خبر: ۵۶۳۷۲۷
لیگ برتر انگلیس در صدر لیگ های اروپایی

به گزارش سایت جام جم ورزشی و به نقل از یوفا؛ اسپانیایی ها  در حالی مکان دوم بهترین لیگ اروپایی  را از آن خود کرده اند که کیفیت لیگ آنها در این فصل مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان قرار گرفت. لالیگای اسپانیا و لیگ برتر انگلیس در سال های گذشته همواره رقابت خود را با یکدیگر حفظ کرده اند. در فوتبال اروپا طی چند سال اخیر رقابت بر سر برترین بودن فقط بین لالیگا و لیگ برتر است این در حالی است که تا همین چند سال پیش سری آ ایتالیا نیز با لیگ های اسپانیا و انگلیس رقابت می کرد اما تبانی های پی در پی در فوتبال این کشور و رسوایی های دولتمردان سیاسی، مربیان و بازیکنان در زمینه های تبانی و پولشویی چهره دیگری از فوتبال ایتالیا ساخت و آن را از رقابت با لیگ های انگلیس و اسپانیا بر سر برترین بودن در اروپا خارج کرد.


بوندسلیگا در تعقیب سری آ
همانطور که پیش از این ذکر شد اسپانیا و انگلیس همچنان در اروپا رقابت دارند، به غیر از رقابت همیشگی این دو لیگ بر سر اینکه کدام لیگ در اروپا بهتر هستند تغییر دیگری در لیگ های فوتبال اروپا به وجود نیامده است. انگلیسی ها در حالی رتبه اول برترین لیگ اروپایی را از آن خود کردند که لالیگا در پایان فصل 2012-2011 در همین رده بندی در جایگاه نخست قرار گرفت اما افت کیفیت این لیگ که در نتیجه بدهی های مالی باشگاه ها بود آنها را با یک تنزل یک پله ای روبرو کرد. سری آ ایتالیا نیز همچنان سوم است اما کارشناسان پیش بینی می کنند بوندسلیگا که هم اکنون چهارم این رده بندی است سال آینده به رده سوم بیاید. معیارهای انتخاب برترین لیگ های اروپایی شاخصه های بسیار  زیادی را در برمی گیرد که بر اساس این شاخصه ها در آخرین رده بندی یوفا برترین لیگ های اروپایی در فصل 2013-2012 به شرح زیر هستند:
1- لیگ برتر انگلیس با 5061 امتیاز
2- لالیگای اسپانیا با 5051 امتیاز
3- سری آ ایتالیا با 3286 امتیاز
4- بوندسلیگای آلمان با 2988 امتیاز
5- لیگ پرتغال با 2234 امتیاز
6- لوشامپیونه فرانسه با 1575 امتیاز
7- لیگ روسیه با 1226 امتیاز
8- لیگ هلند با 1176 امتیاز
9- لیگ اکراین با 937 امتیاز
10- لیگ ترکیه با 717 امتیاز

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها